پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (سه‌شنبه 6 مرداد)

16:22 - 1400/01/18
در گزارش پیش‌نگر به صورت روزانه اخبار و اطلاعیه‌های  مهم مرتبط با معاملات آتی سکه طلا و زعفران در بورس کالاها، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی و جهانی، سقف و کف قیمت‌های آتی در معاملات روزانه، تحلیل موقعیتهای تعهدی باز، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایتها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف بازار آتی ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (سه‌شنبه 6 مرداد)

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

  • اصلی‌ترین عامل تحریک کننده قیمت ارز و طلا در بازار نقدی بحث سوال از رئیس جمهور در مجلس بود. پس از ارائه پاسخ به 5 سوال نمایندگان از سوی روحانی، نمایندگان در مورد چهار سوال از جمله بحث افزایش قیمت ارز قانع نشدند. طبق تبصره یک ماده ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، اگر نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشوند پرونده برای بررسی به قوه‌قضاییه ارسال می‌شود تا موارد احتمالی نقض قانون از سوی رئیس جمهور بررسی شود. هرگاه تعداد سوالات ارسال شده به قوه قضائیه به عدد شش برسد، طرح استیضاح با رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی  و مواد آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت. این رویداد افزایش قیمت ملموسی را بازار ارز و طلا رقم زد به گونه ای که نرخ دلار در برهه ای تا 11 هزار و دویست تومان افزایش یافت
  • طبق اعلامیه پیشین بورس کالا، از امروز قرار است قرارداد زعفران تحویل دی ماه راه‌اندازی شود. پس از پیش گشایش 30 دقیقه ای، دوره عادی معاملات این قرارداد با اعمال دامنه نوسان روزانه راس ساعت 13 آغاز خواهد شد.

اطلاعیه های بازار:

 امروز اطلاعیه جدیدی منتشر نشده است.

بازار ارزو طلای داخلی  جهانی (سه‌شنبه 6 شهریور):

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (سه‌شنبه 6 مرداد)13

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (‌ سه‌شنبه 6 شهریور)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (سه‌شنبه 6 مرداد)2

تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار دو جلسه اخیر معاملاتی هر قرارداد)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (سه‌شنبه 6 مرداد)11

موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی معاملات و صف نشینی در بسیاری از قراردادها، تغییرات موقعیت های باز  و حجم معالات در قراردادهای سکه بسیار محدود است و بنابراین نمی توان سیگنال قوی از این ناحیه دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (سه‌شنبه 6 مرداد)15

حمایت و مقاومت مهم :

 پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (سه‌شنبه 6 مرداد)16

توضیح: با توجه به کاهش محدودیت نوسان روزانه به سطح 2 درصد، برخی از سطوح اعلام شده در خارج از بازه روزانه قرار می‌گیرند و در جلسات روزهای آتی ممکن است در مسیر قیمت واقع شوند.