با رشد ارزش دلار و آغاز روند شناسایی سود اتفاق افتاد

کاهش تب و تاب معاملات در بازار فلزات

16:19 - 1400/01/18
با ورود شاخص دلار به محدوده مثبت، تقاضا برای فلزات پایه در بازار لندن کاسته و رشد قیمت این محصولات محدود شد. شناسایی سود و خروج برخی از معامله‌گران تکنیکال از بازار نیز در کاهش حرارت معاملات تاثیرگذار بوده است.
کاهش تب و تاب معاملات در بازار فلزات

در پی توافق مکزیک و آمریکا بر سر بازنگری در پیمان تجارت آزاد آمریکا شمالی، فضای معاملات بر روی دلار آمریکا کمی بهبود یافت و این نماگر توانست پس از افت ملموس شب گذشته وارد محدوده مثبت شود. همین امر تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری کاهش داد.

در این میان بخشی از سرمایه‌گذاران در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی و  شناسایی سود  هستند و همین امر کمی از حرارت معاملات کاسته است. روز جمعه قرار است شاخص مدیران خرید تولیدی چین منتشر شود  و نتیجه این گزارش می‌تواند تاثیر پررنگی بر بازار فلزات داشته باشد. در آستانه این گزارش برخی از معامله‌گران تکنیکال ترحیح می‌دهند رفته رفته با بستن موقعیت‌های معاملاتی خود تا پیش از انتشار این گزارش از بازار خارج شوند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن  بدون تغییری ملموس در سطح 6068 دلار قرار گرفته و آلومینیوم همین وضعیت را تجربه کرده و  به 2093 دلار رسیده است. سرب 0/4 درصد گران شده و در سطح 2088 دلار قرار گرفته است. در این میان روی با افزایش قیمتی به میزان 0/3 درصد در سطح 2541 دلار معامله می‌شود.