پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (دوشنبه 5 شهریور)

16:13 - 1400/01/18
در گزارش پیش‌نگر به صورت روزانه اخبار و اطلاعیه‌های  مهم مرتبط با معاملات آتی سکه طلا و زعفران در بورس کالاها، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی و جهانی، سقف و کف قیمت‌های آتی در معاملات روزانه، تحلیل موقعیت‌های تعهدی باز، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایت‌ها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف بازار آتی ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (دوشنبه 5 شهریور)

دنیای بورس- محمد نجفی

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

  • محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی برای سپرده های ارزی اظهار کرد موضوع سپرده ارزی در جلسه ستاد هماهنگی سران سه قوه مطرح شد و با بررسی بی اعتمادی مردم به این موضوع ستاد هماهنگی سران سه قوه تضمین سپرده های ارزی را تایید کردند.
  • خبرگزاری ایسنا با استناد به تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری اعلام کرد در این مدت حجم صادرات غیر نفتی ایران به ۴۶ میلیون و ۲۹۶ هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر ۱۹ میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار معادل ۴۱ میلیارد و ۹۰۸ میلیون یورو می‌شود.

اطلاعیه های بازار:

  • بر طبق جدیدترین اطلاعیه منتشر شده از سوی بورس کالا، وجه تضمین اولیه معاملات آتی سکه پس از اتمام جلسه معاملاتی سه‌شنبه ششم شهریور با افزایشی 2 میلیون و دویست هزار تومانی به 12 میلیون و 550 هزار تومان خواهد رسید. بر این اساس بر وجه تضمین اولیه 200 هزار تومان افزوده شده و وجه تضمین اضافی نیز 2 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

بازار ارزو طلای داخلی  جهانی (دوشنبه 5 شهریور):

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (دوشنبه 5 شهریور)19

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (‌ دوشنبه 5 شهریور)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (دوشنبه 5 شهریور)10

تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار دو جلسه اخیر معاملاتی هر قرارداد)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (دوشنبه 5 شهریور)17

موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی معاملات و صف نشینی در بسیاری از قراردادها، تغییرات موقعیت های باز  و حجم معالات در قراردادهای سکه بسیار محدود است و بنابراین نمی توان سیگنال قوی از این ناحیه دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (دوشنبه 5 شهریور)14

حمایت و مقاومت مهم :

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (دوشنبه 5 شهریور)20

 

توضیح: با توجه به کاهش محدودیت نوسان روزانه به سطح 2 درصد، برخی از سطوح اعلام شده در خارج از بازه روزانه قرار می‌گیرند و در جلسات روزهای آتی ممکن است در مسیر قیمت واقع شوند.