اخبار ضد و نقیضی از برنامه کاهش تولید در تاگشان به گوش می‌رسد

افت قیمت فولاد شانگهای در چهارمین روز متوالی

16:10 - 1400/01/18
در معاملات امروز برای چهارمین روز متوالی قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای وارد محدوده منفی شد. تداوم روند شناسایی سود و عدم قطعیت‌‌های شکل گرفته پیرامون برنامه کاهش تولید فولاد از دلایل اف قیمت این محصولات است.
افت قیمت فولاد شانگهای در چهارمین روز متوالی

در دو هفته منتهی به سه‌ شنبه گذشته محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای با جهش قیمتی ملموس مواجه شدند. انتشار پیش نویس طرح کاهش زمستانی تولید در صنایع آلاینده از جمله صنعت فولاد و انتشار شایعه‌‌ای در زمینه احتمال آغاز زودهنگام این برنامه در شهر تانگشان از دلایل رونق معاملات در هفته‌های اخیر بود. اقبال سرمایه‌گذاران به محصولات فولادی به ویژه میلگرد تا حدی بود که این محصول توانست از سقف 7 ساله خود در هفته گذشته عبور کند.

از روز چهارشنبه اما با آغاز روند شناسایی سود، قیمت‌ها زیر فشار قرار گرفته‌‌اند. علاوه بر شناسایی سود، تحولات مربوط به کاهش تولید در شهر تانگشان نیز بر افت قیمت فولاد در روزهای اخیر تاثیرگذار بوده است. هنوز دولت محلی شایعه آغاز زودهنگام  برنامه کاهش تولید زمستانی در این شهر را تایید نکرده است. در این میان به علت آلودگی بسیار زیاد هوا در شانگشان، محدودیت‌های ویژه ای برای تولید فولاد در این شهر در ماه های اخیر به اجرا درآمده بود. از اواخر هفته گذشته شایعاتی در زمینه احتمال رفع این به گوش رسید که این امر نیز بر بازار فولاد تاثیر منفی داشت.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با کاهشی 2 دلاری در سطح 621 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه با افتی به میزان 6 دلار به قیمت 623 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/81 است).