بازار فلزات لندن امروز تعطیل است

رونق معاملات فلزات در شانگهای

16:10 - 1400/01/18
امروز به علت تعطیلی رسمی در بریتانیا، بازار فلزات لندن فعالیتی نخواهد داشت. در این میان در بازار آتی شانگهای محصولات معاملاتی با رشد قیمت مواجه شده اند. تبعیت از معاملات روز جمعه بازار لندن و واکنش مثبت به گزارشی امیدوارکننده از اقتصاد چین از دلایل رونق معالات در شانگهای به حساب می‌آید.
رونق معاملات فلزات در شانگهای

روز جمعه فلزات پایه در بازار لندن با رشد قیمتی  ملموس مواجه شدند. با بازگشایی بازار شانگهای، این محصولات به تبعیت از بازار لندن در مسیر صعودی قرار گرفتند. در عین حال صبح امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد که سوددهی شرکت‌های صنعتی این کشور در ماه جولای با نرخ رشد سالانه‌ای به میزان 16/2 درصدی مواجه شده است. با در نظر گرفتن ارقام ماه جولای، در هفته ماه ابتدایی سال 2018 سود شرکت‌های صنعتی افزایشی 17/1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. انتشار این خبر با واکنش مثبت سرمایه‌گذاران بازار فلزات مواجه شد.

در این میان روی توانست بهترین عملکرد را به نام خود به ثبت برساند. تداوم افت ذخایر روی در رشد قیمت این محصول تاثیر شایانی داشت. هفته گذشته میزان موجودی روی در انبارهای بازار شانگهای با افتی 11/8 درصدی به کمتر از 31 هزار تن رسید.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن روی در پرحجم‌ترین قرارداد 2/2 درصد گران شد و مس افزایش قیمتی 1/7 درصدی را پشت سرگذاشت. آلومینیوم و سرب نیز با رشد قیمتی بیش از یک درصد مواجه شدند.