نوسان میلگرد در نزدیکی سقف 7 ساله

رونق معاملات فولاد شانگهای در سومین روز متوالی

15:01 - 1400/01/18
پس از جهش قیمت محصولات فولادی در روز دوشنبه، امروز نیز معاملات این محصولات با رونق مناسبی در بازار آتی شانگهای پیگیری می شود.
رونق معاملات فولاد شانگهای در سومین روز متوالی

نگرانی از کمبود عرضه در هفته های اخیر قیمت فولاد را در بازارهای آتی و نقدی چین با افزایشی ملموس مواجه کرده است. در این میان به تبع انتشار شایعاتی در زمینه احتمال آغاز زودهنگام طرح کاهش تولید فولاد در شهر تانگشان از روز جمعه، روند صعودی قیمت‌ها شدت گرفت. امروز نورد گرم و میلگرد برای سومین روز متوالی در بازار شانگهای با افزایش قیمت مواجه شدند. روز گذشته میلگرد فولادی توانست سقف 7 ساله خود را بشکند اما در نهایت کمی از این سطح عقب‌نشینی کرد.

در این میان معاملات سنگ آهن و زغال کک‌شو در بورس کالای دالیان در محدوده منفی پیگیری می‌شود. فعالان بازار انتظار دارند به تبع اجرای طرح کاهش تولید زمستانی، میزان تقاضا برای این دو محصول از سوی بخش تولید فولاد چین به میزان ملموس کاهش یابد. امروز در پرحجم‌ترین قراردادهای بورس کالای دالیان قیمت سنگ‌آهن 1/5 درصد پایین آمد و زغال کک‌شو نیز کمتر از یک درصد ارزان شد.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با افزایشی 9 دلاری در سطح 627 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه با رشدی به میزان 3 دلار به قیمت 635 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/87 است).