روی خوش معامله‌گران به مذاکرات آمریکا و چین

فلزات پایه گران شدند

14:55 - 1400/01/18
در پی بازگشت امید نسبت به کاهش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در میان فعالان بازار فلزات پایه، بسیاری از این محصولات در صبح دوشنبه روندی صعودی را در پیش گرفتند.
 فلزات پایه گران شدند

مذاکرات دو روزه میان آمریکا و چین بر سر مساله تجارت خارجی از فردا آغاز خواهد شد. پس از وقفه‌ای بیش از یک ماه، دو طرف هفته گذشته اعلام کردند که مذاکرات خود را از سرخواهند گرفت. بر این اساس هیات مذاکره کننده چینی در روزهای اخیر وارد آمریکا شده است. فعالان بازار فلزات امید دارند با کاهش تنش‌ها میان دو ابرقدرت اقتصادی، نگرانی‌ها در زمینه رشد اقتصادی بر طرف و تقاضا برای فلزات احیا شود.

در عین حال این رویداد کمی بر ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران نسبت در روزهای اخیر افزوده و همین امر تبدیل به عامل دیگری در افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به بازارهای کالایی از جمله فلزات شده است. در چند هفته اخیر با شدت گرفتن تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، بسیاری از سرمایه گذران به سوی دارایی‌های امن حرکت کردند و همین امر به خروج ملموس جریان نقدینگی از بازار فلزات منجر شد.

از اخبار مهم امروز می توان به حصول توافق میان کارگران معدن مس اسکوندیدا با شرکت  BHP اشاره کرد. روز گذشته خبر رسید که اتحادیه کارگری این معدن قرارداد کاری جدیدی را با شرکت BHP منعقد کرده است.  به این ترتیب ریسک برگزاری اعتصاب در بزرگترین معدن مس جهان از میان رفت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/5 درصدی در سطح 5963 دلار قرار گرفته و آلومینیوم با افزایشی 0/3 درصدی به 2040 دلار رسیده است. سرب 0/1 درصد گران شده و در سطح 2005 دلار قرار گرفته است. در این میان روی با کاهش قیمتی به میزان 0/2 درصد در سطح 2374 دلار معامله می‌شود.