پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 24 مرداد)

14:32 - 1400/01/18
در گزارش پیش‌نگر به صورت روزانه اخبار و اطلاعیه‌های مهم مرتبط با معاملات آتی سکه طلا و زعفران در بورس کالاها، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی و جهانی، سقف و کف قیمتهای آتی در معاملات روزانه، تحلیل موقعیتهای تعدی باز، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایتها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف بازار آتی ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 24 مرداد)

دنیای بورس- محمد نجفی

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

  • با صعود شاخص دلار به سقف 13 ماهه، معاملات طلا باز هم در بازار جهانی زیر فشار قرار گرفته و اونس در بازار نقدی با کاهشی 6 دلاری در محدوده 1188 دلار معامله می‌شود. تحلیل بازار جهانی طلا را اینجا بخوانید.
  • مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد 25 هزار سکه در قالب طرح سکه‌های ودیعه‌ای از سوی این بانک تحویل مشتریان شده است. در طرح سکه ودیعه‌ای مشتریان هنگام ثبت نام مبلغ یک میلیون تومان را پرداخت و زمان تحویل سکه ها، پس از کسر ۴ درصد تخفیف از مبلغ مصوب الباقی قیمت سکه را پرداخت کرده و آن را تحویل می‌گیرند.
  • رئیس اتحادیه طلا و جواهرکشور در گفتکو با خبرگزاری خانه ملت اعلام کرد براساس مذاکراتی که با مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون اقتصادی  و تعدادی از نمایندگان داشتیم قانون ارزش افزوده طلا اصلاح شده به صورتی که اصل طلا که سرمایه مردم بوده و ابزار کار صنعت طلا و جواهر است از مالیات برارزش افزوده معاف و نرخ مالیات آن صفر خواهد شد.

 

اطلاعیه های بازار:

امروز تبت سفارش خرید تا ساعت 12:45 فقط برای مشتریان دارای اخطاریه افزایش وجه تضمین امکان پذیر است.

 

بازار ارزو طلای داخلی  جهانی (سه‌شنبه 24 مرداد):

 پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 24 مرداد)5

 

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (سه‌شنبه 24 مرداد)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 24 مرداد)16

 

 تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار آخرین معاملات)

 پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 24 مرداد)18

 

 موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی معاملات و صف نشینی در بسیاری از قراردادها، تغییرات موقعیت های باز  و حجم معالات در قراردادهای سکه بسیار محدود است و بنابراین نمی توان سیگنال قوی از این ناحیه دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 24 مرداد)16

 

حمایت و مقاومت مهم :

 پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 24 مرداد)19

توضیح: با توجه به کاهش محدودیت نوسان روزانه به سطح 2 درصد، برخی از سطوح اعلام شده در خارج از بازه روزانه قرار می‌گیرند و در جلسات روزهای آتی ممکن است در مسیر قیمت واقع شوند.