پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

14:29 - 1400/01/18
با رشد بیش از پیش ازرش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در روز چهارشنبه، تقاضا برای طلا بیش از پیش پایین آمد و قیمت باز هم در مسیر نزولی قرار گرفت. در معاملات امروز کماکان هشدارهایی در زمینه بازگشت روند به چشم می خورد اما سیگنال تاییدی هنوز در دست نیست.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

شاخص دلار صبح امروز از سقف 13 ماهه عبور کرد  و به رقم 96/8 واحد رسید. رشد بیش از پیش ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای طلا را از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری کاهش داد و همین امر به افت قیمت این محصول دامن زد.

امروز در تقویم اقتصادی دو گزارش مهم به چشم می خورد. ساعت 13:00 به وقت تهران  شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتانیا در ماه جولای قرار ست منتشر شود و ساعت 17:00 گزارش خرده فروشی ماه جولای آمریکا به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. با توجه به رالی دلار در روزهای اخیر، نتایج بهتر از انتظار در گزارش قیمت مصرف کننده بریتانیا می‌تواند روند آغاز شناسایی سود را بر روی جفت ارز پوند- دلار آمریکا آغاز کند. همچنین در صورت انتشار نتایج ناامیدکننده خرده فروشی آمریکا، سرمایه‌گذاران در دیگر جفت ارزهای اصلی به سرعت مشغول شناسایی سود خواهند شد امری که می تواند کمی از فشار موجود بر بازار زطلا را کاهش دهد.

 

پیش بینی چهار‌شنبه (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی):

با وجود اینکه در جلسه پیشین قیمت طلا  در سطح 1194 دلار قرار گرفت، این محصول نتوانست از این مقاومت فاصله بگیرد و با تثبیت نشدن در بالای این مرز، فشار فروش در بازار مطابق پیش‌بینی روز گذشته شدت گرفت.

هم اکنون قیمت طلا در بازار نقدی با کاهشی  6 دلاری بر روی حمایت 1188 دلار در حال نوسان است و  این محصول در پرحجم‌ترین قرارداد بازار کامکس با افتی به همین میزان  در سطح 1194 دلار معامله می‌شود. حمایت مذکور در معاملات امروز  از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیگنال‌های نزولی :  قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1198 دلار)،  13 روزه (1206 دلار) و 62 روزه (1241 دلار) تثبیت شده است.

هشدار بازگشت روند:  شاخص RSI با قرارگیری در سطح 22 واحد، در محدوده فروش هیجانی تثبیت شده و در حال نزدیک شدن به محدوده فروش فراطی است. قیمت از باند پایینی بولینگر نیز عبور کرده است

سیگنال تایید بازگشت روند: واگرایی قابل ذکری در نمودار RSI و MACD دیده نمی شود بنابراین سیگنال تاییدی در دست نیست.

حمایت های پیش‌رو: در صورت تداوم افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1180 دلار قرار دارد. سناریوی بدبینانه سقوط قیمت تا مرز 1175 دلار است.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، محدودی مقامتی مهمی در سطح 1194 دلار به چشم می خورد و در ادامه نیز محدوده مقاومتی از میانگین 5 روزه (1198 دلار) تا مرز روانی 1200 دلار دیده  می شود. سناریوی خوش بینانه صعود قیمت تا مقاومت 1204 دلار است.

نتیجه‌گیری:  هم اکنون معاملات طلا نوسان محدودی را در حمایت 1188 دلار تجربه می‌کند. در صورت عدم تثبیت بالای این مرز باز هم می توان انتظار افت قیمت را داشت چرا که هم اکنون این محصول در سطوح پایین‌تر از میانگین های ذکر شده به صورت کامل تثبیت شده است.