تداوم رونق معاملات در بازار آتی شانگهای

قیمت میلگرد فولادی باز هم افزایش یافت

14:21 - 1400/01/18
معاملات محصولات فولادی در بازار شانگهای امروز همانند جلسات پیشین ادامه پررونق پیگیری می‌شود و در این میان میلگرد کماکان در کانون توجه معامله‌ گران قرار دارد.
قیمت میلگرد فولادی باز هم افزایش یافت

با وجود صعود قیمت میلگرد فولادی در بازار آتی شانگهای به سقف 6 ساله در روز گذسته، کماکان رالی قیمت این محصول ادامه دارد. در حال حاضر میلگرد در این بازار 15 دلار گران‌ تر از نورد گرم معامله می شود. این در حالی است که به علت هزینه تولید پایین‌تر نسبت به نورد گرم، در شرایط عادی میلگرد 25 تا 35 دلار ارزان تر از نورد گرم به فروش می رسد. برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند سطح فعالیت سفته‌ بازان در روزهای اخیر بر روی قرار داد میلگرد بسیار افزایش یافته و همین امر در جهش قیمت این محصول تاثیر شایانی داشته است.

رشد قیمت فولاد در بازارهای نقدی و آتی چین پس از آن شدت گرفت که در هفته گذشته پیش نویس طرح کاهش تولید زمستانی در صنایع آلاینده این کشور در فصل زمستان از سوی دولت منتشر و در ادامه به علت کمبود برق، محدودیت‌ هایی برای تولید فولاد در کارخانجات استان هبی وضع شد.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با افزایشی 2 دلاری در سطح 617 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه با رشدی به میزان 631 دلار به قیمت 631 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/88 است)