تولید سعودی‌ها کاهش یافت

نفت خام گران شد

14:18 - 1400/01/18
با انتشار گزارش ماهانه اوپک مشخص شد که گمانه‌زنی‌ها در زمینه کاهش تولید نفت عربستان در ماه گذشته منطبق با واقعیت بوده و همین امر قیمت نفت را در معاملات صبح سه‌شنبه به محدوده مثبت کشاند.
نفت خام گران شد

روز گذشته گزارش ماهانه اوپک منتشر شد و این سازمان آمار تولید اعضای خود را در ماه جولای به اطلاع عموم رساند. براساس این گزارش میزان تولید نفت خام عربستان سعودی در ماه جولای با کاهشی 200 هزار بشکه‌ای به 10/28 میلیون بشکه در روز رسیده است. انتشار این خبر به بهبود معاملات نفت خام در روز سه‌شنبه منجر شد.

با این وجود اوپک چشم‌انداز خود از رشد تقاضا برای نفت خام را تقلیل داد و همین امر روند صعودی قیمت نفت را محدود کرد. بر طبق برآورد اوپک میزان تقاضای روزانه برای نفت خام در سال 2019 رشدی 1/43 میلیون بشکه‌ای را تجربه خواهد کرد. این در حالی‌است که رقم افزایش تقاضا در سال جاری میلادی در سطح 1/64 میلیون بشکه در روز برآورد شده است. در گزارش اوپک تصریح شده که آرام شدن روند رشد اقتصاد جهانی اصلی‌ترین دلیل تضعیف چشم‌انداز تقاضا برای نفت به حساب می‌آید.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با افزایشی 0/3 درصدی در سطح 72/83 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه سپتامبر 0/4  درصد گران شده و در سطح 67/47 دلار معامله می‌شود.