تولید خودرو در تیرماه با زبان آمار

14:04 - 1400/01/18
تیرماه امسال تولید انواع خودرو در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به‌طور میانگین 22.8 درصد کاهش یافت.

دنیای بورس: براساس جدیدترین آمار، تولید انواع خودرو از ۱۲۸ هزار و ۷۴۷ دستگاه در تیرماه سال گذشته به ۹۹ هزار و ۴۱۴ دستگاه در تیر امسال کاهش یافت. در این مدت تولید انواع سواری با کاهش ۲۳ درصدی همراه بود و از ۱۲۰ هزار و ۵۹۹ دستگاه در تیرماه ۱۳۹۶ به ۹۲ هزار و ۹۱۲ دستگاه رسید.

تولید انواع ون اما صعودی بود و با افزایش 270.6 درصدی از ۵۱ دستگاه در تیرماه سال گذشته به ۱۸۹ دستگاه افزایش یافت. برخلاف ون اما تولید انواع وانت با کاهش 27.1 درصدی همراه بود و از ۶ هزار و ۶۸۱ دستگاه در تیرماه ۱۳۹۶ به 4 هزار و ۸۷۲ دستگاه کاهش یافت. تولید انواع اتوبوس نیز 54.1 درصد کاهش یافت و از ۱۷۰ دستگاه در تیرماه ۱۳۹۶ به ۷۸ دستگاه رسید.

تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس اما صعودی بود و با افزایش 103.7 درصدی از ۸۱ دستگاه در تیرماه سال گذشته به ۱۶۵ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افزایش یافت و با خیز 2.8 درصدی از یک هزار و ۱۶۵ دستگاه در تیرماه سال گذشته به یک هزار و ۱۹۸ دستگاه رسید.

در چهار ماه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر اندکی کرد و تنها حدود یک دهم درصد کاهش یافت. بر این اساس، تولید انواع خودرو از ۴۳۶ هزار و ۴۱۳ دستگاه در چهارماه نخست سال گذشته به ۴۳۶ هزار و ۱۳۶ دستگاه رسید.