احتمال ادامه افت قیمت طلا در روزهای باقی مانده از سال 2016

13:55 - 1400/01/18

کیتکو: بازار طلا در این هفته برای هفتمین هفته متوالی با افت قیمت مواجه شد و بدین ترتیب طولانی‌ترین دوره کاهش قیمت این محصول از سال 2004 تا کنون رقم خورد.

در حالی که چند روز بیشتر به پایان سال جاری میلادی نمانده و بازارها نیز به تبع تعطیلات در بسیاری از کشورها هفته معاملاتی کاملی را پیش رو نخواهند، انتظار می‌رود که شاهد معاملاتی کم حجم در بازار فلزات قیمتی و به ویژه طلا باشیم.

بسیاری از فعالان بازار از پابرجا ماندن ریسک افت قیمت طلا در آخرین روزهای معاملاتی سال خبر میدهند. در این میان برخی تحلیلگران اعتقاد دارند در صورتی که طلا بتواند در روزهای باقی مانده رشد قیمت محدود خود در سال جاری را حفظ کند، می‌توان انتظار شروع بهتری را برای معاملات این محصول در سال آینده متصور بود.

با وجود افت شدید قیمت طلا در دو ماه اخیر این محصول کماکان به لطف روزهای خوب نیمه ابتدایی سال با رشدی هفت درصدی در سال جاری میلادی روبروست و اگر بتواند در روزهای آتی نیز در محدوده قیمت کنونی باقی بماند، اولین رشد سالانه قیمت پس از سال 2012 رقم خواهد خورد.

در این میان برخی دیگر از تحلیلگران این روند را نشانه چندان قوی در زمینه بهبود بازار در سال آینده قلمداد نمی‌کنند و معتقدند که که با در نظر گرفتن شرایط پیش روی به خصوص تاثیر افزایش ارزش دلار به تبع احتمال رشد سه مرحله‌ای نرخ بهره ایالات متحده باید منتظر ادامه افت قیمت این محصول در سال آینده میلادی باشیم.

گفتنی است که در هفته آتی به غیر از گزارش اطمینان مصر‌ف‌کنندگان ماه دسامبر ایالات متحده گزارش اقتصادی تاثیرگذار دیگری منتشر نخواهد شد.