گزارش اختصاصی «دنیای بورس» از مجمع فوق‌العاده بیمه ما

اقدام‌های جدید « ما » در سال 97

13:47 - 1400/01/18
مجمع فوق‌العاده بیمه ما پس از یک‌بار تنفس با تصویب اساسنامه جدید به کار خود پایان داد. بر مبنای مصوبه بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه باید تا شهریورماه امسال اساسنامه جدید را به تصویب برسانند.

تاریخ مجمع: شنبه 13/5/1397 در محل شرکت

درصد حضار: 68 درصد

اعضای هیات رئیسه: آقای تاجیک (رئیس مجمع- رئیس هیات مدیره)

آقای صداقتی‌فرد (ناظر اول- نماینده بانک ملت)

خانم غنی (ناظر دوم- نماینده مهرگان آینده)

آقای بهاری‌فر (دبیر- مدیرعامل)

- اساسنامه جدید مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس مجمع گفت بیمه مرکزی تا شهریور 1397 فرصت داده تا اساسنامه جدید که براساس آیین‌نامه جدید بیمه مرکزی در راستای استقرار حاکمیت شرکتی تهیه شده است، مورد تصویب شرکت‌های بیمه قرار گیرد. «بیمه ما» قبلا در راستای حاکمیت شرکتی اقدامات مناسبی را صورت داده و گزارشات مرتبی هم به بیمه مرکزی داده‌ایم. مدیریت چند لایه و تشکیل هیات عامل از تغییراتی است که در اساسنامه جدید آمده و به مرور باید در بیمه ما به سمت آن برویم. مدیرعامل گفت اکثر شرکت‌های بیمه بورسی و غیربورسی این اساسنامه را تصویب کردند. مدیرعامل به تغییرات مهم زیر در اساسنامه جدید اشاره کرد:

- انتخاب اکچوئر شرکت به عهده مجمع عمومی است که قبلا به عهده هیات مدیره بود.

- سهام وثیقه اعضای هیات مدیره از 1000 سهم به 100 هزار سهم افزایش یافته است.

- هیات عامل متشکل از مدیرعامل و معاونان وی، از تشکیلات جدیدی است که در اساسنامه مصوب آمده است.

- در صورت سلب صلاحیت اعضای هیات مدیره، بیمه مرکزی می‌تواند تا زمان انتخاب اعضای جدید فردی را به عنوان سرپرست منصوب کند.

حسابرس شرکت معرفی سرپرست برای شرکت بیمه، از سوی بیمه مرکزی را خلاف قانون تجارت دانست زیرا براساس قانون تجارت اداره شرکت به عهده اعضای هیات مدیره‌ای است که توسط سهامداران انتخاب می‌شوند.

حاشیه‌های مجمع

- نماینده بیمه مرکزی باوجود گذشت حدود نیم ساعت از زمان شروع مجمع هنوز نرسیده بود و تلفنی درخواست کرد مجمع را با تاخیر برگزار کنند. رئیس مجمع در این فاصله مجبور شد توضیحاتی درباره لایه‌های یک شرکت بیمه برای مقابله با چالش‌ها و تهدید‌هایی مانند پولشویی صحبت کند اما با پایان یافتن توضیحات رییس مجمع، باز هم نماینده بیمه مرکزی نیامد. وی پیش از پایان مجمع به جلسه رسید.