رشد آرام فلزات در آستانه انتشار تراز تجاری چین

13:32 - 1400/01/18
پس از تزلزل بازار فلزات در روز گذشته، از صبح امروز با توقف روند صعودی دلار آمریکا بسیاری از محصولات معاملاتی این بازار به مدار صعود بازگشته‌اند. در این میان فعالان بازار در آستانه انتشار گزارش تراز تجاری چین،با احتیاط بیشتری معاملات را پیگیری می‌کنند.
رشد آرام فلزات در آستانه انتشار تراز تجاری چین

روند صعودی شاخص دلار صبح امروز متوقف شد و همین امر نیز تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلار کمی افزایش داد. شاخص دلار هم اکنون با افتی مختصر در سطح 95/33 دلار قرار گرفته است.

در عین حال فردا قرار است گزارش تراز تجاری چین در ماه جولای منتشر شود. در ماه‌های اخیر انتشار برخی از گزارش‌های ناامیدکننده از اقتصاد چین، فعالان بازار فلزات را نسبت به توان این کشور برای تداوم روند کنونی رشد اقتصادی بدبین کرده و همین امر نیز تقاضا در این بازار را پایین آورده است. در این میان سرمایه‌گذاران به انتظار نشسته‌اند تا با انتشار ارقام صادرات و واردات ماه جولای، به درک بهتری از روند حاکم بر اقتصاد چین دست یابند. درآستانه این رویداد، معامله‌گران بازار فلزات احتیاط را چاشنی کار خود کرده‌اند و همین امر نیز نوسان قیمت فلزات را تا این لحظه محدود کرده است.

از دیگر اخبار امروز می توان به درخواست شرکت BHP  برای میانجگری دولت شیلی میان این شرکت و کارگران معدن مس اسکوندیدا اشاره کرد. پس از رد آخرین پیشنهاد حقوق و مزایای شرکت BHP از سوی اتحادیه کارگری معدن مس اسکوندیدا، کارگران این معدن آماده برگزاری اعتصاب می‌شوند. اسکوندیدا به عنوان بزرگترین معدن مس جهان شناخته می‌شود. اعتصاب کارگران این معدن در سال گذشته جهش قیمت مس را به همراه داشت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/5 درصدی در سطح 6138 دلار قرار گرفته و آلومینیوم با افتی 0.2 درصدی به 2045 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/3 درصدی در سطح 2124 دلار قرار گرفته است. در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 0/2 درصد را تجربه کرده و در سطح 2578 دلار معامله می‌شود.