کاهش قابل ملاحظه قیمت محصولات فولادی

13:13 - 1400/01/18

قیمت محصولات فولادی در این هفته افت ملموسی را در بازارهای آتی و نقدی چین تجربه کرد.

در پی افزایش آلودگی هوا در چین طی این هفته، دولت این کشور بسیاری از صنایع آلاینده در شهرهای بزرگ این کشور را ملزم به توقف یا کاهش سطح فعالیت کرد و همین امر نیز بر بازارهای کالایی تاثیر منفی گذاشت. کاهش سطح فعالیت‌های صنعتی از جمله در بخش ساخت و ساز در روزهای گذشته تقاضا برای محصولات فولادی را طی این روزها کاهش داده و همین امر نیز به سقوط شدید قیمت‌ها دامن زده است. تحت تاثیر این امر موجودی انبار فولادسازان چینی بیش از پیش افزایش یافته و همین امر نیز چشم انداز قیمت محصولات فولادی در ماه‌های پیش رو را نیز مختل کرده است. در عین حال کاهش سطح خرید از سوی مشتریان غربی در آستانه سال نو میلادی نیز مزید بر علت شده تا تقاضا در بازار فولاد را بیش از پیش تضعیف کند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه می‌ در بازار شانگهای با افتی نزدیک به هشت درصد به 487 دلار در هر تن رسید.

میلگرد نیز تحت قرارداد مشابه درصد بیش از 9 ارزان شد و قیمت 429 دلار را در پایان هفته تجربه کرد.

در این میان به گزارش متال بولتن، فعالان بازار نقدی از افت 30 تا 35 دلاری قیمت نورد گرم فولادی صادراتی چین تحت قراردادهای سی اف آر در طول هفته خبر می‌دهند. همچنین قیمت بیلت فولادی در در بازارداخلی شمال چین نیز در طول هفته کاهش یافته و تحت قرارداد تحویل در نقطه عزیمت به 419 دلار رسیده است.