در پاسخ به پیش‌نویس طرح کاهش تولید زمستانی چین

بازار فولاد همچنان داغ است

در واکنش به انتشار پیش‌نوس طرح کاهش زمستانی تولید فولاد در چین، قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای بازهم افزایش یافت.

روز گذشته پیش نویس طرح کاهش زمستانی تولید فولاد در چین از سوی دولت این کشور منتشر شد. براساس این طرح قرار است تولید فولاد در شش شهر تیانجین، شیجیاژوانگ، تانگشان، هاندان، ژینگتای و آنیانگ در فاصله زمانی 31 اکتبر سال جاری تا 31 مارس سال 2019 میزان تولید خود را به میزان 50 درصد کاهش دهند. در پکن، تیانجین و هبی نیز کاهش تولید در سطح 30 درصد خواهد بود. میزان کاهش تولید در نظر گرفته شده تقریبا برابر با ارقام سال گذشته است. این دومین سالی است که دولت چین برای مقابله با آلودیگی‌های زیست محیطی قرار است طرح  کاهش تولید زمستانی را به اجرا درآورد.

بانک مورگان استنلی در گزارشی اعلام کرد که با توجه به درصدهای اعلام شده، انتظار می‌رود در دوره کاهش زمیتانی تولید نزدیک به 78 میلیون تن از سطح تولید فولاد چین افت کند. این رقم تقریبا برابر با 9 درصد از کل تولید فولاد چین در سال 2017 میلادی است.

بدین ترتیب هر تن نورد گرم در پرحجم‌ترین قرارداد بازار آتی شانگهای ظهر امروز با رشدی 10 دلاری به 613 دلار رسید و میلگرد نیز 9 دلار گران و در سطح 608 دلار معامله شد. قیمت‌ها در بالاترین سطح 5 سال و نیم اخیر قرار دارد. (نرخ برابری یوان و دلار آمریکا برابر با 6/88 است)

Submitted by admin on