سرمایه‌گذاران نگران سقوط طلا و فلزات پایه هستند

نگاه خیره بازارها به گزارش اشتغال آمریکا

13:07 - 1400/01/18
بعد از ظهر امروز قرار است گزارش‌ بازار کار آمریکا منتشر شود. در حال حاضر فعالان اقتصادی و معامله‌گران بازارهای ارز و کالایی در انتظار نتیجه این گزارش‌‌ هستند تا سمت و سوی معاملات خود را مشخص کنند.
نگاه خیره بازارها به گزارش اشتغال آمریکا

ساعت 16:00 به وقت تهران گزارش‌های رسمی بازار کار آمریکا شامل گزارش میانگین دستمزد ساعتی، مشاغل ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی و نرخ بیکاری این کشور منتشر خواهد شد. آمار بازار کار آمریکا یکی از اثرگذارترین گزارش‌های اقتصادی در بازار ارز به حساب می آید و از همین کانال نیز بر بازارهای کالایی تاثیر شایانی دارد.

پیش‌تر در شب چهارشنبه موسسه ADP در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که در ماه جولای 219 هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا ایجاد شده است. انتشار نتایج بهتر از انتظار در این گزارش در صعود شاخص دلار به سقف دو هفته اخیر تاثیر شایانی داشت. در صورت انتشار نتایج امیدوارکنند در گزارش رسمی اشتغال آمریکا، دلار این کشور باز هم می تواند به سیر صعودی خود ادامه دهد امری که بازار طلا و فلزات قیمتی را بیش از پیش زیر فشار قرار خواهد داد.

در حال حاضر بخشی از سرمایه گذاران در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی خود در بازارهای کالایی هستند تا از نوسان بازار در اثر انتشار گزارش بازار کار آمریکا در امان باشند امری که قیمت ها را زیر فشار قرار داده است.

هم اکنون هر اونس طلا در قرارداد ماه دسامبر بازار کامکس با افتی 5 دلاری در سطح 1214 دلار معامله می‌شود و این محصول در بازار نقدی بیش از یک دلار ارزان شده و در سطح 1206 دلار قرار گرفته است.

همچنین در معاملات آتی لندن هر تن مس 0/8 درصد افت کرده و به 6085 دلار رسیده و آلومینیوم نیز0/5 درصد پایین آمده و در سطح 2028 دلار معامله می‌شود. سرب 1/4 درصد ارزان شده و در سطح 2099 دلار قرار گرفته و روی با رسیدن به 2546 دلار، کاهش قیمتی 0/7 درصدی را منعکس می کند.

در حال حاضر قیمت طلا و فلزات پایه در سطوح تکنیکال مهمی قرار دارند و در صورت رشد بیش از پیش ارزش دلار، احتمال از دست رفتن سطوح حمایتی کنونی وجود دارد امری که ممکن است کاهش قیمت شدیدی را در این بازارها به جا بگذارد.