پکن به درخواست واشنگتن پاسخ منفی داد

چین خرید نفت از ایران را کاهش نمی‌دهد

13:07 - 1400/01/18
مقامات نزدیک به مذاکرات آمریکا و چین اعلام کردند که چینی‌ها درخواست دولت ترامپ برای کاهش خرید نفت خام از ایران را رد کرده‌اند. دولت آمریکا درماه های اخیر مدعی شده که به تبع اجرای تحریم‌های خزانه‌داری علیه بخش نفت ایران ، صادرات نفت این کشور به بازارهای جهانی به صفر خواهد رسید امری که با عدم همراهی برخی از شرکای بزرگ آمریکا مانند چین و اروپا چندان عملی به نظر نمی‌رسد.
چین خرید نفت از ایران را کاهش نمی‌دهد

 خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به نقل از دو مقام رسمی نزدیک به مذاکرات آمریکا و چین اعلام کرد که آمریکایی در متقاعد کردن چین برای کاهش خرید نفت از ایران ناکام مانده‌اند. دولت ترامپ پس از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای، تحریم های گسترده ای را علیه اقتصاد ایران از جمله فروش نفت این کشور وضع کرده است.

بنابر اعلام این دو مقام که خواستند نامشان فاش نشود، با وجود رد درخواست آمریکا در زمینه کاهش خرید نفت ایران از سوی چین، این کشور موافقت کرده که سطح خرید نفت از ایران را افزایش ندهد. وزارت خارجه چین  از ارائه توضیح در زمینه مذاکرات این کشور با آمریکا در زمینه خرید نفت ایران تاکنون خودداری کرده است.

مقامات دولت آمریکا در ماه های اخیر سفرهایی را به پایتخت بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران ترتیب داده اند تا این کشورها را در زمینه کاهش خرید نفت از ایران با خود همراه کنند. تحریم‌های خزانه داری آمریکا علیه فروش نفت ایران از چهارم ماه نوانبر آغاز خواهد شد و دونالد ترامپ بارها مدعی شده که به تبع اجرای این تحریم‌ها، صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی به صفر خواهد رسید امری که از سوی بسیاری از تحلیلگران دور از واقع ارزیابی شده است.