سازمان بورس و اوراق بهادار با سازمان فناوری اطلاعات تفاهم امضا کرد

اصلاح چارچوب ورودی آی‌تی‌ها به بورس

12:45 - 1400/01/18
تفاهم‌نامه سازمان بورس و اوراق بهادار با سازمان فناوری اطلاعات کشور امضا شد.

دنیای بورس: صبح امروز هشتم مردادماه، شاپور محمدی؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مسعود سراییان؛ رییس سازمان فن آوری اطلاعات ایران، در جریان بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ97) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

شاپور محمدی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به «بورس‌نیوز» در این باره می‌گوید: اصلاح و تدوین چارچوب ورودی شرکت‌های آی‌تی به بورس در دستور کار است، این در حالی است که محمدی از اتفاقات مثبت مالیاتی در پس جلسه سران قوا هم خبر داد.

در همین رابطه وی تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی دارد عرضه‌های اولیه‌ای که سودآوری مناسبی را داشته باشد، کمک کرده روند جذب نقدینگی از طریق بورس کشور به درستی انجام شود ضمن آنکه از ابتدای امسال نیز شرکت‌های مختلفی همچون پتروشیمی پارس به بورس آمدند که جذب نقدینگی مناسبی را از خود برجای گذاشتند.

کاهش نرخ مالیات از نیم‌درصد به یک‌دهم درصد در نقل‌وانتقالات و مشوق نرخ صفردرصدی برای افزایش سرمایه‌ شرکت‌های بورسی از جمله  راهکارهای مثبت برای حمایت از جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران بورس است.

فرصت سودآوری مناسبی پیش‌روش شرکت‌های بورسی قرار گرفته ضمن آنکه تحولات اقتصادی اثرگذار در کشور مانند نرخ ارز و بحث قیمت جایگزینی شرکت‌ها به واسطه تغییراتی که بر روی نرخ‌ها اتفاق افتاد، تاثیر خود را بر بازار گذاشت.