ریسک عرضه کماکان بازار را تهدید می‌کند

افزایش محدود قیمت نفت در آغاز هفته

12:39 - 1400/01/18
با آغاز معاملات در بازار نفت خام، نوسان قیمت ملموسی در این بازار دیده نمی‌شود. در این میان نفت برنت در دقایق اخیر موفق به خروج از محدوده منفی شده است.

 در پایان هفته گذشته وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که میزان تولید نفت خام این کشور در ماه جولای احتمالا با افزایشی بیش از 200 هزار بشکه در روز روبرو شده است. نواک همچنین اعلام رد که ریسک بازار با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش یافته است.

در این میان موسسه بیکر هیوز در جدیدترین گزارش خود از افزایش 3 عددی تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در هفته منتهی به 27 جولای خبر داد. این اولین مرتبه در سه هفته اخیر است که تعداد دکل‌ها بالا می‌رود

با این وجود، ریسک کاهش عرضه کماکان از قیمت نفت حمایت می کند. علاوه بر تاثیرات احتمالی تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت ایران، از هفته گذشته و به دنبال افزایش درگیری میان نیروهای عربستان سعودی و یمن در تنگه باب‌المندب، سعودی‌ها اعلام کردند که انتقال نفت از این مسیر را متوقف می کند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی اندک در سطح 74/78 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه سپتامبر با افزایشی 0/3  درصدی در سطح 68/89 دلار معامله می‌شود.