چرا آهن‌قراضه ارزان شد؟

12:29 - 1400/01/18
در پی کاهش ملموس تقاضا برای آهن قراضه در بازارهای بزرگی همچون ترکیه و تایوان، قیمت این محصول در هفته گذشته کاهشی قابل ملاحظه را تجربه کرد.
چرا آهن‌قراضه ارزان شد؟

بازار محصولات طویل فولادی در ترکیه و تایوان رونق مناسبی را پشت سر نمی‌گذارد و همین امر نیز منجر به کاهش تقاضای برای آهن قراضه از سوی فولادسازان شده است. با کمرنگ شدن حضور خریدران در بازار، فروشنگدان آهن قراضه در روزهای گذشته مجبور به پایین آوردن قیمت‌های پیبشنهادی خود شدند.

به تبع تقاضای ضعیف به ویژه برای میلگرد در بازار ترکیه، فولادسازان این کشور تنها در ابتدای هفته دو محموله آهن قراضه را خریداری کردند و در ادامه هفته فعالیتی در بازار وارداتی نداشتند. همچنین فعالان بازار از بالا بودن میزان موجودی انبار قراضه نزد فولادسازان بسیاری از مناطق همچون هند و تایوان خبر می دهند.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی 5/2 دلاری در این هفته به 328/7 دلار در قرارداد سی‌‌اف‌آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد سی‌‌اف‌آر ترکیه  7/5 دلار پایین آمد و در سطح 335/9 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی‌‌اف‌آر بنادر اصلی تایوان یک دلار ارزان شد و به محدوده 334 دلار رسید.

در این میان شاخص قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی‌‌اف‌آر هند با افتی 9 دلاری در سطح 355/2 دلار معامله شد.