روند شناسایی سود آغاز شد

کاهش هیجان فلزات پس از شوک چینی

12:07 - 1400/01/18
پس از رشد ملموس قیمت فلزات در روز گذشته به لطف تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی چین به سیستم بانکی و اعلام تصمیم دولت این کشور برای اتخاذ سیاستهای مالی قوی‌تر از گذشته، از تب و تاب معاملات این محصولات در صبح امروز کاسته شده است. آغاز روند شناسایی سود دلیل اصلی روند حاکم بر بازار فلزات در صبح چهارشنبه به حساب می‌آید.
کاهش هیجان فلزات پس از شوک چینی

روز گذشته بانک مرکزی چین از طریق سیستم وام‌دهی میان مدت خود 74/36 میلیارد دلار به موسسات مالی این کشور تزریق کرد تا از این طریق توان اعطای وام این موسسات به فعالان اقتصادی تقویت کند دهد. در عین حال در جلسه کابینه چین تصمیم گرفته شد که دولت سیاست‌های مالی قوی‌تری را نسبت به گذشته به اجرا درآورد. در بیانیه کابینه همچنین بر عزم دولت برای تسریع در انتشار 1/4 میلیون یوان اوراق برای تامین مالی پروژه های زیرساختی تاکید شده است. انتشار این اخبار در عصر روز گذشته فضای مثبتی را بر بازار فلزات حاکم کرد و در نهایت نیز بسیاری از محصولات این بازار با رشدی قیمتی فراتر از 2 درصد مواجه شدند.

صبح امروز روند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران کوتاه مدت در بازار آغاز شده و همین امر نیز از تب و تاب معاملات روز گذشته کاسته است. در عین حال فعالان بازار منتظر انتشار نتایج دیدار امروز رئیس جمهور آمریکا و رئیس کمیسیون اروپا هستند. از آنجایی که نتایج این دیدار می تواند بازار ارز را دستخوش تغییرات رادیکالی کند ، فعالان بازارهای کالایی از جمله فلزات احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی مختصر در سطح 6265 دلار قرار گرفته و آلومینیوم 0/1 درصد ارزان شده و به 2080 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/5 درصدی  در سطح 2164 دلار قرار گرفته است. در این میان روی کاهش قیمتی به میزان 0/1 درصد را تجربه کرده به 2599 دلار رسیده است.