در آخرین مهلت مذاکره میان کارگران و کارفرامای معدن اسکوندیدا

قیمت مس در مسیر صعودی قرار گرفت

11:56 - 1400/01/18
با فرارسیدن آخرین موعد مذاکرات حقوق و مزایا میان کارگران معدن مس اسکوندیدا و شرکت BHP، قیمت مس در معاملات آتی لندن روندی صعودی را در پیش گرفت. در این میان آلومینیوم به تبع آغاز روند شناسایی سود پس از رشد قیمت جلسه پیشین به محدوده منفی خزید.
قیمت مس در مسیر صعودی قرار گرفت

امروز آخرین موعد مذاکره میان اتحادیه کارگری شماره یک معدن اسکوندیدا با شرکت BHP  بر سر قرارداد کاری سال جدید است و تاکنون خبرهای امیدوارکننده ای از این مذاکرات به گوش نمی رسد. به نظر می‌آید که مذاکرات در روز جاری به نتیجه مشخصی ختم نشود و همین امر نیز احتمال برگزاری اعتصاب کارگری در بزرگترین معدن مس جهان را افزایش داده است. به تبع این امر قیمت مس در معاملات امروز در مسیر صعودی قرار گرفته است.

در این میان پس از رشد نزدیک به 2 درصدی قیمت آلومینیوم در معاملات روز گذسته، قیمت این محصول در روز سه‌شنبه وارد محدوده منفی شده است. بخشی از معامله‌گران تکنیکال در حال بستن موقعیت‌های خود به منظور شناسایی سود هستند و همین امر آلومینیوم را زیر فشار قرار داده است. در مقابل سرب و روی با افزایش قیمتی مختصر مواحه شده اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/6 درصدی در سطح 6165 دلار قرار گرفته و آلومینیوم 0/1 درصد ارزان شده و به 2061 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/1 درصدی  در سطح 2132 دلار قرار گرفته است. در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 0/3 درصد را تجربه کرده به 2559 دلار رسیده است.