احتمال دیدار دو زیر امور خارجه چند روز قبل از دور اول تحريم‌‌ها در سنگاپور

شاید ایران و آمریکا مذاکره کنند اگر...

11:51 - 1400/01/18
با توجه به حضور همزمان وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه آمریکا در سنگاپور، این امکان وجود دارد که این دو مقام درباره تحریم‌ها گفت‌و‌گو کنند.

روزنامه شرق: 8 مرداد ممکن است موعد ملاقاتی باشد که فعلا به شاید وقتی دیگر موکول شده است؛ ملاقات احتمالی ظریف و مایک پمپئو. اگرچه احتمال انجام این ملاقات را باید 50 - 50 توصیف کرد اما نباید از نظر دور داشت که فشار برای انجام چنین ملاقاتی کم نیست.

هفته آینده وزرای خارجه ایران و آمریکا حضوری هم‌زمان در سنگاپور دارند. ظریف در این شبه‌جزیره حضور می‌یابد تا یک توافق همکاری با جنوب شرق آسیا را امضا کند.دیروز روحانی با نامه‌ای پیوستن ایران به اجلاس آسه‌آن را ابلاغ کرد. دیروز «دنیای بورس» با ارجاع به خبری از روزنامه «الحیات» احتمال مذاکره ایران و آمریکا را با توجه به نشانه‌های موجود پیش‌بینی کرده بود. حرف‎های امروز ترامپ در پاسخ به تهدید حسن روحانی یادآور توئیت‌های سال پیش وی در مورد کره شمالی است که از دید تحلیلگران به نظر می‌رسد دو طرف با ارزیابی جدیت طرف مقابل به دنبال گشودن راه برای مذاکرات موثر هستند. پیش‌تر هم خبر مربوط به ادامه مذاکرات ایران با شرکت‌ هواپیمایی آمریکا همچون بویینگ برای تداوم قراردادهای خرید مطرح شده بود.