پلاتس گزارش داد:

چشم‌انداز قیمت محصولات پتروشیمی در هفته جاری

11:51 - 1400/01/18
موسسه پلاتس در گزارش چشم‌انداز هفتگی محصولات پتروشیمی اعلام کرد عواملی همچون عرضه و تقاضا، تنش‌های مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین و روند تضعیف یوان در برابر دلار آمریکا از جمله موارد تاثیرگذار بر بازار محصولات پتروشیمی در این هفته به حساب خواهند بود.
چشم‌انداز قیمت محصولات پتروشیمی در هفته جاری

بنزن: با کاهش فاصله قیمت بنزن در بازار داخلی و وارداتی چین، انتظار می‌رود سطح تقاضا از سوی چین‌ها در بازار وارداتی روندی افزایشی را تجربه کند امری که می‌تواند از رشد قیمت این محصول حمایت مناسبی را به عمل آورد. افت سطح ذخایر در شرق چین به سطح222 هزار تن نیز دیگر  عامل حمایت کننده از قیمت بنزن به حساب می‌آید.

پروپیلن: انتظار می‌رود این هفته شاهد تداوم روند قوی تقاضا برای پروپیلن در شرق آسیا باشیم. به علت تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی در چین، عرضه این محصول کماکان در بازار داخلی این کشور محدود خواهد بود امری که به افزایش تقاضا در بازار صادراتی منجر خواهد شد.

بوتادین: در بازار بوتادین می‌توان شاهد تداوم روند رشد تقاضا از سوی مشتریان کره جنوبی برای محموله های ماه آگوست بود. در دیگر بازاها از جمله چین انتظار نمی‌رود که تغییر ملموسی در تقاضا ایجاد شود چرا که به علت ورود صنعت تولید کائوچوی مصنوعی به حاشیه زیان، سطح تقاضا از جانب این واحدها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

پلی‌اتیلن: پیش‌بینی می شود تقاضا برای پلی‌اتیلن بر طبق الگوی فصلی در این هفته نیز ضعیف باشد امری که می‌تواند افت قیمت انوع این محصول را به همراه داشته باشد. در عین حال به علت تضعیف یوان در برابر دلار آمریکا، الگوی تقاضا برای پلیمرها از جمله پلی‌اتیلن در حال تغییر بوده و مشتریان چینی به بازار داخلی چشم دوخته اند. برخی از معامله گران نیز خبر می دهند خریداران پلی‌اتیلن در حال مذاکره با فروشندگان این محصول بر سر نرخ فوروارد ثابت برابری یوان و دلار هستند تا از این طریق بتوانند نیازهای آتی خود را با مشکل کمتری تامین کنند.