پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

11:51 - 1400/01/18
در پی تزلزل شاخص دلار در صبح امروز، طلا با افزایش قیمت مواجه شد اما رفته رفته سطح فروش تکنیکال در بازار افزایش یافت و همین امر نیز رشد قیمت ابتدای روز را خنثی کرد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

رئیس جمهور آمریکا در پایان هفته تقویت دلار و سیاست انقباضی بانک مرکزی را برای اقتصاد آمریکا مخرب دانست. موضعگیری ترامپ به افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در صبح امروز منجر شد. به تبع این امر تقاضا برای طلا از سوی سرمایه‌گذاران غیر دلاری بالا رفت و همین امر نیز قیمت را در مسیر صعودی قرار داد.

قیمت طلا تا یک قدمی میانگین موزون نمایی13 روزه پیشروی کرد اما نتوانست از این مقاومت عبور کند. پس از این برهه شاهد افزایش سطح فروش تکنیکال در بازار بودیم امری که رشد قیمت ابتدای روی را از میان برداشت.

مهمترین گزارش در تقویم اقتصادی امروز مربوط به آمار فروش خانه‌های موجود آمریکا در ماه ژوئن است که عصر امروز منتشر خواهد شد. نتیجه این گزارش می‌تواند نوسان ملموسی را در بازار ارز به وجود آورد امری که بازار طلا را نیز متاثر خواهد کرد.

از دیدگاه تکنیکال در چهارچوب زمانی روزانه قیمت طلا هم اکنون در محدوده میانگین موزون نمایی 5 روزه (1230دلار) قرار داشته در صورت تثبیت در سطوح بالاتر از این سطح، می توان به رشد قیمت امیدوار بود. بدین ترتیب  امکان صعود تا میانگین 13 روزه (1236دلار) وجود دارد. در صورت عبور از این سطح، مقاومت1242 دلار پیش روی طلا قرار دیده می‌شود. در مجموع اما قیمت هنوز پایین‌تر از میانگین های 13 و 62 روزه قرار داشته و شاخص قدرت نسبی (RSI) با محدوده فروش هیجانی فاصله دارد. این نماگر به همراه نوسانگر MACD واگرایی را منعکس نمی کنند و همین امر نیز چشم چندان روشنی را پیش روی طلا قرار می دهد. در صورت تزلزل بازار احتمال تزلزل قیمت تا حمایت 1222 دلار وجود دارد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1231/4 دلار، تغییر قیمت ملموسی را منعکس  نمی‌کند. در بازار نقدی قیمت کمتر از یک دلار افت کرده و در سطح 1231/1 دلار قرار گرفته است.