اظهارات ترامپ بار دیگر دلار را تضعیف کرد

افت ملموس شاخص دلار در اولین روز کاری هفته

11:46 - 1400/01/18
در پی اظهار نارضایتی رئیس جمهور آمریکا از روند تقویت دلار و عدم حصول نتیجه‌ای مشخص در اجلاس وزاری اقتصاد گروه 20 در زمینه جنگ تعرفه‌ای، شاخص دلار در شروع معاملات این هفته با افتی نسبتا ملموس مواجه شد.
افت ملموس شاخص دلار در اولین روز کاری هفته

روز جمعه شبکه خبری CNBC در گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ نگران افزایش دو مرحله ای نرخ بهره در ادامه سال جاری است. وی تقویت دلار در کنار سیاست انقباضی بانک مرکزی را برای اقتصاد آمریکا مخرب دانسته است.

همچنین وزاری اقتصاد گروه 20 در پایان هفته گذشته نشستی را در بوینس آیرس برگزارکردند. نشست مذکور با انتقاد وزاری اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله فرانسه به رویه پیش گرفته شده از سوی آمریکا در رابطه با وضع تعرفه‌های تجاری همراه بود و در نهایت نیز شرکت‌کنندگان نتوانستد راهکاری را برای کاهش تنش در این زمینه ارائه کنند. همین امر نیز تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند ین ژاپن را افزایش داد و شاخص دلار را بیش از پیش تضعیف کرد.

گزارش فروش خانه‌های موجود آمریکا در ماه جولای، مهمترین رویداد در تقویم اقتصادی امروز به حساب می‌آید. این گزارش که قرار است عصر امروز منتشر شود، تاثیر شایانی بر بازار از خواهد داشت.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌شنبه با افتی 0/2 درصدی به 94/28 واحد رسیده است