معاملات مبهم در بازار فلزات پایه

11:15 - 1400/01/18
با آرام‌تر شدن روند صعودی دلار آمریکا در بازار ارز جهانی، فلزات پایه معاملات کم‌نوسانی را در صبح امروز تجربه می‌کند. بازار فلزات تاکنون جهت مشخصی به خود نگرفته و جو مبهمی بر معاملات حاکم است.
معاملات مبهم در بازار فلزات پایه

در پی رشد ملموش شاخص دلار در شب گذشته، برخی از محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه از جمله مس و آلومینیوم زیر فشار قرار گرفتند و بار دیگر با افت قیمت مواجه شدند. در این میان افزایش سطح خرید تکنیکال در معاملات روی پس از افت ملموس قیمت این محصول در هفته ماقبل و همچنین اولین روز معاملاتی هفته جاری، این محصول توانست با رشد قیمتی 1/5 درصدی مواجه شود.

صبح امروز باز هم شاخص دلار به لطف ارائه چشم انداز مثبت اقتصاد امریکا از سوی رئیس بانک مرکزی این کشور در مسیر صعودی قرار گرفت اما از شتاب رشد این نماگر کاسته شد. همین امر نیز نوسان قیمت محدود فلزات را در پی داشت. در حال حاضر بازار فلزات جهت مشخص به خود نگرفته و جوی مبهم بر معاملات این بازار حاکم است.

در روزهای اخیر قیمت مس و روی  نزدیک به کف یک ساله قرار دارد و آلومینیوم نیز در کمترین سطوح از ماه آوریل تاکنون معامله می شود.

ذکر این نکته ضروری است که با افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در هفته‌های گذشته، چشم‌انداز تقاضا برای فلزات تیره شده و همین امر نیز فشار ملموسی را بر بازار این محصولات وارد کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن بدون تغییری ملموس در سطح 6159 دلار قرار گرفته و آلومینیوم 0/1 درصد ارزان شده و به 2031 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/2 درصدی  در سطح 2173 دلار قرار گرفته است. در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 0/1 درصد را تجربه کرده به 2511 دلار رسیده است.