پلاتس گزارش داد:

احتمال تضعیف قیمت متانول در هفته جاری

11:10 - 1400/01/18
موسسه پلاتس در گزارش چشم انداز هفتگی محصولات پتروشیمی اعلام کرد که عواملی همچون محدودیت عرضه محصولات بالادستی پتروشیمی و تعطیلی واحدهای تولیدی به منظور اجرای فرآیند تعمیر و نگهداری از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار در هفته جاری خواهند بود.
 احتمال تضعیف قیمت متانول در هفته جاری

متانول: بر طبق گزارش پلاتس انتظار می‌رود به علت تضعیف تقاضا برای متانول، قیمت این محصول در هفته جاری زیر فشار قرار گیرد. واحد بزرگ متانول به الفین Jiangsu Sailboat قرار است از روز 20 جولای به مدت 35 برای انجام فرآیند تعمیر و نگهداری از مدار خارج شود. به تبع این امر انتظار می‌رود تقاضا برای متانول در بازار داخلی چین پایین بیاید. مصرف سالانه متانول از سوی واحد مذکور در سطح2/4 میلیون تن است.

اتیلن: پیش‌بینی می‌شود کماکان عرضه اتیلن به بازارهای شرق آسیا در این هفته با محدودیت روبرو شود امری که از تداوم رشد قیمت این محصول حمایت خواهد کرد. تعطیلی برخی استیم‌کراکرهای بزرگ در این منطقه اصلی‌ترین دلیل کمبود عرضه در هفته‌های اخیر به حساب می‌آید.

پلی اتیلن: با وجود تقاضای نه چندان قوی برای پلی‌اتیلن ، چشم انداز مبهمی پیش روی بازار این محصول در هفته جاری قرار دارد. قیمت اتیلن در بازارهای آسیایی در حال افزایش است و همین امر نیز بر بازار انواع پلی اتیلن تاثیر خواهد گذاشت.