بخش مسکن چین به یاری بازارهاتی کالایی آمد

فلزات پایه گران شدند

11:05 - 1400/01/18
انتشار گزارش قیمت مسکن چین صبح امروز به مذاق فعالان بازار فلزات خوش آمد و همین امر به رونق بازار این محصولات منجر شد. افزایش سطح خرید تکنیکال نیز از دیگر عوامل تقویت کننده معاملات به حساب می‌آید.
فلزات پایه گران شدند

صبح امروز اداره آمار ملی چین از افزایش ملموس  قیمت مسکن در این کشور خبر داد. برطبق گزارش این نهاد قیمت مسکن در 70 شهر مورد بررسی، افزایش سالانه‌ای به میزان 5 درصد را در ماه گذشته تجربه کرد. همچنین قیمت مسکن در ماه ژوئن افزایشی 1/1 درصدی را نسبت به ماه می پشت سرگذاشت که این نرخ رشد در 21 ماه اخیر بی سابقه بوده است.

انتشار این خبر بار دیگر امیدواری‌های زیادی را در میان فعالان بازار فلزات در زمینه تداوم تقاضا برای این محصولات از سوی بخش مسکن چین پدید آورد امری که به حمایت از قیمت‌ها در صبح امروز منجر شد.

همچنین پس از تداوم افت قیمت فلزات در روز گذشته، از صبح امروز کمی بر سطح خرید تکنیکال در بازار افزوده شد. پس از انتشار گزارش امیدوارکننده مسکن چین نیز شاهد تشدید این روند بودیم امری که در سبزپوش شدن تابلو بازار فلزات نقش شایانی داشت.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افزایشی 0/4 درصدی در سطح 2037 دلار قرار گرفته است. مس یک درصد گران شده و به 6253 دلار رسیده است. سرب با افزایش قیمتی 0/4 در سطح 2176 دلار قرار گرفته و روی رشدی 0/6 درصدی را پشت سرگذاشته و به 2500 دلار رسیده است.