صبح دوشنبه گزارش‌های با اهمیتی از اقتصاد چین منتشر می‌شود

روز سرنوشت‌ساز فلزات پایه

10:52 - 1400/01/18
صبح دوشنبه قرار است مرکز آمار چین گزارش‌های اقتصادی بسیار مهمی را منتشر کند که نتیجه این گزارش‌ها بر بازارهای مختلف به ویژه بازار فلزات پایه تاثیر شایانی خواهد داشت.
روز سرنوشت‌ساز فلزات پایه

ساعت 6:30 دوشنبه به وقت تهران قرار است کنفرانس خبری مرکز آمار چین برگزار شود. همزمان با این رویداد، گزارش‌های اقتصادی مهمی همچون تولید ناخلص داخلی، تولیدات صنعتی  و خرده فروشی این کشور منتشر خواهد شد. رئیس مرکز آمار چین در کنفراس مذکور جزئیات با اهمیتی را از آمارهای منتشر شده به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رساند.

براساس برآوردهای بسیاری از موسسات مالی و تحقیقاتی، نرخ رشد سالانه اقتصاد چین در فصل  دوم سال برابر با 6/4 درصد خواهد بود. همچنین میزان افزایش تولیدات صنعتی این کشور در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر با 6/5 درصد برآورد شده و در عین حال انتظار می‌رود خرده فروشی ماه گذشته افزایش سالانه ای برابر با 8/8 درصد را تجربه کند.

پس از افت ملموس قیمت فلزات در هفته های گذشته، انتشار نتایج بهتر از انتظار در گزارش‌های مذکور می‌تواند به عامل حمایت کننده مهمی از قیمت این محصولات تبدیل شود  و در ادماه نیز با افزایش سطح خرید تکنیکال، بازار فلزات رونق مناسبی را تجربه کند. در غیر این صورت فلزات راه دشواری را برای بازگشت به مدار صعود در هفته آتی پیش رو خواهند داشت.