کاهش ملموس قیمت آهن‌قراضه

10:49 - 1400/01/18
در پی کاهش چشمیر تقاضا برای آهن‌قراضه در بازارهای جهانی، قیمت این محصول با افتی قابل ملاحظه در هفته اخیر مواجه شد.
کاهش ملموس قیمت آهن‌قراضه

خریدران ترکیه‌ای آهن قراضه در سطوح قیمت هفته ماقبل حاضر به پذیرش پیشنهادهای فروش این محصول به ویژه از سوی فروشندگان آمریکایی نشدند و همین امر نیز آمریکایی‌ها را مجبور کرد برای تحریک تقاضا از اواسط  هفته قیمت ‌های خود را پایین آورند. به علت تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی در بازار داخلی و صادراتی ترکیه، سطح تقاضا برای آهن قراضه از سوی واحدهای فولادسازی این کشور افتی قابل ملاحظه را در هفته ‌های اخیر تجربه کرده است.  

در این میان با وجود افت قیمت در بازار هند، سطح تقاضا تحریک نشد و معاملات پر حجمی در این بازار شکل نگرفت. برخلاف دیگر بازارها، معاملات متعادلی را در بازار تایوان شاهد بودیم امری که به ثبات قیمت قراضه در این منطقه منجر شد.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزرگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی 12/8 دلاری در این هفته به 336/7 دلار در قرارداد سی‌‌اف‌آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد سی‌‌اف‌آر ترکیه  11 دلار پایین آمد و در سطح 346/6 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی‌‌اف‌آر بنادر اصلی تایوان بدون تغییری ملموس به محدوده 337/5 دلار رسید.

در این میان شاخص قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی‌‌اف‌آر هند با افتی 9 دلاری در سطح 371 دلار گزارش شد.