پلاتس پیش‌بینی کرد

چشم‌انداز قیمت محصولات پتروشیمی در هفته جاری

10:21 - 1400/01/18
موسسه پلاتس در گزارش چشم‌انداز هفتگی محصولات پتروشیمی از احتمال تداوم رشد قیمت استایرن در هفته جاری خبر داد اما برای بازار اتیلن روندی با ثبات را پیش‌بینی کرد.

استایرن مونومر: انتظار می‌رود بازار استایرن مونومر این همانند هفته گذشته معاملات پررونقی را تجربه کند که علت این امر نیز وجود تقاضای قوی برای محموله‌های آگوست به حساب می‌آید. با این وجود به علت تضعیف یوان در برابر دلار در هفته های اخیر، تمایل برای واردات از سوی چینی‌ها چندان بالا نخواهد بود امری که به رشد قیمت محدود این محصول منجر خواهد شد.

اتیلن: پیش‌بینی می‌شود عرضه اتیلن به بازاهای آسیایی کماکان محدود باشد که علت این امر نیز خارج بودن تعدادی از استیم کراکرهای بزرگ از مدار تولید به ویژه در ژاپن است. با این وجود تقاضا از سوی بخش‌های پالایین دستی چندان قوی نخواهد بود امری که می تواند ثبات قیمت اتیلن را در هفته جاری به همراه داشته باشد.

 پروپیلن: در مورد  بازار پروپیلن نمی‌توان چشم‌انداز روشنی را تصویر کرد. تحولات مربوط به ورود و خروج واحدهای تولیدی به مدار، اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر بازار این محصول درروزهای پیش‌رو خواهد بود.

پلی اتیلن: به علت تضعیف یوان در برابر دلار آمریکا، انتظار می‌رود تقاضا برای واردات پلی‌اتیلن از سوی مشتریان چینی در هفته جاری باز هم ضعیف باشد که این امر می تواند افت قیمت را به همراه داشته باشد. همچنین همانند سال‌های گذشته،  تقاضا برای این محصول در این مقطع از سال ضعیف است.