پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

10:21 - 1400/01/18
با وجود ورود طلا به محدوده مثبت در صبح امروز، معاملات این محصول رفته رفته زیر فشار قرار گرفت. تداوم رشد شاخص دلار در کنار کاهش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن از دلایل افت قیمت در برهه کنونی به حساب می‌آید.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی: با وجود احیای پوند در برابر دلار آمریکا، شاخص دلار کماکان در محدوده مثبت قرار دارد. پس از فشارهای وارد شده بر بازارهای مختلف در هفت پیشین به تبع تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، از شب گذشته وضعیت بازارها به حالت عادی بازگشته و همین امر نیز تقاضا برای دارایی‌های امن را کاهش داده است. بدین ترتیب ین ژاپن در برابر دلار آمریکا افتی ملموس را در روز جاری پشت سرگذاشته و یورو نیز کمی در برابر این ارز تضعیف شده است. با رشد شاخص دلار، تقاضا برای طلا از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری کمی کاهش یافته است. افت تقاضا برای دارایی‌های امن،  دامن طلا را نیز گرفته و بر معاملات این محصول فشا وارد کرده است.

در ساعت‌های پیش‌رو گزارش‌های اقتصادی مهمی قرار است منتشر شود و مسلما نتیجه این گزارش‌ها از کانال بازا ارز بر معاملات طلا تاثیر خواهد گذاشت. کمتر از یک ساعت آینده گزارش تولیدات کارخانه‌ای  و تولید ناخالص  داخلی بریتانیا به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. در صورت ثبت ارقام بهتر از انتظار در این گزارش‌ها باید منتظر تزلزل شاخص دلار و بهبود معاملات طلا باشیم. همچنین امشب قرار است گزارش فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار آمریکا در ماه می منتشر شود که مسلما نتیجه این گزاش نیز تاثیر ملموسی بر معاملات دلار خواهد داشت.

از دیدگاه تکنکال در چهارچوب زمانی روزانه طلا صبح امروز در سطوح بالاتر از میانگین موزون 5 روزه (1256 دلار) قرار گرفت و در ادامه نیز موفق به عبور از میانگین 13 روزه (1257/9 دلار) شد اما نتوانست از مقاومت 1261 دلار عبور کند و بار دیگر تا حمایت شکل گرفته در سطح میانگین 5 روزه تنزل کرد. درصورت شکست این سطح، قیمت ابتدا به سوی حمایت 1252 دلار حرکت خواهد کرد و در ادامه ممکن است تا حمایت 1246 دلار تنزل کند. در صورت صعودی شدن روند، قیمت ابتدا باید از میانگین 13 روزه عبور کند. طلا در ادامه این مسیر احتمالی،مقاومت‌های 1261 دلار و 1266 دلار را پیش روی خود می بیند.

شاخص قدرت نسبی هم اکنون کمی بالاتر از 39 واحد قرار گرفته  و احتمال تثبیت این نماگر با توجه به سابقه تاریحی در این سطح وجود دارد اما واگرایی در نمودار این شاخص و همچنین در نمودار MACD دیده نمی‌شود. در عین حال قیمت امروز به باند میانی بولینگر برخورد کرده اما موفق به عبور از این باند نشده است. همین امر نیز احتمال بازگشت روند را تضعیف می‌کند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1256/3 دلار، رشد قیمتی 3 دلاری را تجربه می‌کند. در بازار نقدی قیمت بیش از یک دلار افت کرده و در سطح 1256/1 دلار قرار گرفته است.