گزارش‌های اقتصادی چین تاثیر مثبت بر معاملات گذاشت

رونق معاملات مس و آلومینیوم در دومین روز متوالی

10:18 - 1400/01/18
امروز برای دومین روز متوالی روندی صعودی بر معاملات مس و آلومینیوم حاکم شد و فشار موجود بر سرب و روی نیز کاهش یافت. فروکش کردن جو منفی حاصل از جنگ تجاری آمریکا و چین در این روند تاثیرگذار بود و در عین حال فعالان بازار به نتایج گزارش ‌شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف کننده چین روی خوش نشان دادند.
رونق معاملات مس و آلومینیوم در دومین روز متوالی

پس از فشار فروش هفته گذشته در بازار فلزات به تبع بالاگرفتن تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، با شروع معامات هفتگی در روز گذشته این جو منفی فروکش کرد و بخشی از سرمایه‌گذاران به امید پایان روند اصلاح قیمت دست به کار خرید شدند و همین امر حمایت مناسبی را از قیمت این محصولات پدید آورد.

در عین حال صبح امروز اداره آمار ملی چین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده این کشور در ماه ژوئن را منتشر کرد و فعالان اقتصادی به نتیجه این گزارش روی خوش نشان دادند. شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن با نرخ رشد سالانه‌ای در سطح  1/9 درصدی مواجه شد که این رقم مطابق با پیش‌بینی بود. همچنین نرخ رشد شاخص قیمت تولیدکننده در سطح 4/7 درصد قرار گرفت که این رقم فراتر از برآوردهای صورت گرفته بود. انتشار این گزارش منجر به خوش بینی فعالان اقتصادی نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی چین شد و همین امر تاثیری مثبت بر بازار فلزات گذاشت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی0/2 درصدی در سطح 6416 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم 0/3 درصد گران شده و به 2120 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/2  در سطح 2337 دلار قرار گرفته است. در این میان روی بدون تغییری ملموس به 2696 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/6 درصد گران شد و آلومینیوم افزایش قیمتی 0/1 درصدی را پشت سرگذاشت. روی با کاهشی 1/7 درصدی مواجه شد و در این میان قیمت سرب به میزان 1/2 درصد پایین آمد.