تضعیف قیمت آهن‌قراضه در هفته‌ای که گذشت

10:01 - 1400/01/18
با کاهش تقاضا برای آهن‌ قراضه در هفته اخیر، این محصول در بسیاری از بازارها ارزان شد اما میزان افت قیمت چندان ملموس نبود. مشتریان ترکیه‌ای آهن قراضه این روزها دور از بازار هستند و همین امر نیز تقاضا برای این محصول را با کاهش ملموسی مواجه کرده است.
تضعیف قیمت آهن‌قراضه در هفته‌ای که گذشت

با کاهش تقاضا برای محصولات فولادی در بازار داخلی و صادراتی ترکیه، تقاضا برای آهن قراضه از سوی فولادسازان این کشور کاهش یافت. به تبع این امر در فاصله زمانی دوشنبه تا جمعه هیچ سفارشی از سوی خریدران ترکیه‌ای در بازار قراضه ارائه نشد.

در عین حال پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، فعالان بازار منتظر احیای ملموس ارزش لیر در برابر دلار آمریکا بودند امری که تاکنون محقق نشده و همین امر نیز صرفه واردات را برای خریدران ترکیه‌ای پایین آورده است.

در بازار هند نیز قیمت فولاد در برهه کنونی کاهش یافته امری که تقاضا برای آهن قراضه را پایین آورده است. در این میان قیمت قراضه در بازار تایوان روندی صعودی را در هفته اخیر تجربه کرد. به گفته فعالان بازار به صورت سنتی در این مقطع از سال مصرف‌کنندگان و معامله گران آهن قراضه در تایوان اقدام به تجدید موجودی انبار می‌کنند.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی 20 سنتی در این هفته به 349/5 دلار در قرارداد سی‌‌اف‌آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد سی‌‌اف‌آر ترکیه  15 سنت پایین آمد و در سطح 357/8 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی‌‌اف‌آر بنادر اصلی تایوان 5 دلار گران شد و به محدوده 337/5 دلار رسید.

در این میان شاخص قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی‌‌اف‌آر هند با افتی 87 سنتی در سطح 380/5 دلار معامله شد.