با تضعیف دلار و افزایش خرید تکنیکال رقم خورد

بازگشت آرامش به بازار فلزات‌پایه

09:46 - 1400/01/18
با تداوم روند نزولی شاخص دلار و همچنین تقویت یوان چین در برابر دلار آمریکا، رونق نسبی بر بازار فلزات در صبح چهارشنبه پایه حاکم شده و در این میان افزایش سطح خرید تکنیکال نیز بهبود فضای بازار تاثیرگذار بوده است.
بازگشت آرامش به بازار فلزات‌پایه

پس از افت 0/3 درصدی شاخص دلار در شب گذشته، این نماگر امروز نیز در محدوده منفی قرار دارد. با کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر شش ارز مطرح جهان، تقاضا برای فلزات از صبح امروز کمی بهبود یافته است. در این میان پس از انتشار اطلاعیه بانک مرکزی چین در زمینه تلاش این نهاد برای حفظ ارزش یوان در سطوحی معقول، ارزش یوان در برابر دلار آمریکا از کف 11 ماهه فاصله گرفت. تضعیف مداوم یوان در ماه‌های اخیر، نگرانی‌های زیادی را در میان فعالان بازارهای کالایی در زمینه کاهش تمایل چینی‌ها برای واردات کالاهای خام صنعتی پدید آورده بود.

در این میان پس از افت قیمت فلزات در عصر سه‌شنبه، سطح خرید تکنیکال در معاملات صبح امروز افزایش یافته است. برخی از معامله‌گران به امید پایان روند اصلاحی دست به کار خرید شده اند. بخشی از چارتیست‌های کوتاه مدت نیز به طمع کسب بازدهی روزانه اقدام به اخذ موقعیت‌های خرید کرده اند. ذکر این نکته ضروری است که به تبع تزلزل بازار فلزات در روز سه‌شنبه، قیمت روی برای اولین مرتبه در 11 ماه اخیر به کمتر از 2800 دلار رسید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی0/6 درصدی در سطح 6552 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم 0/9 درصد ارزان شده و به 2114 دلار رسیده است. سرب با رشدی مختصر  در سطح 2389 دلار قرار گرفته است. در این میان روی با افزایشی به میزان 0/5 درصد به 2801 دلار رسیده است.