چشم‌انداز قیمت محصولات پتروشیمی در هفته جاری

09:39 - 1400/01/18
موسسه پلاتس در گزارش چشم‌انداز هفتگی بازار محصولات پتروشیمی، از احتمال تداوم محدودیت عرضه اتیلن و افت بیش از پیش قیمت بوتادین در هفته جاری خبر داد.
چشم‌انداز قیمت محصولات پتروشیمی در هفته جاری

اتیلن: با وجود بازگشت یک واحد بزرگ استیم کراکر به مدار تولید در ژاپن، باز هم انتظار می‌رود در بازار اتیلن با محدود عرضه مواجه باشیم. واحد استیم کراکر شرکت Keiyo در صورت بازگشت با مدار تنها می‌تواند با 70 درصد ظرفیت به تولید بپردازد.

بوتادین: به علت تاخیر در رسیدن محموله‌های اورپایی به بازارهای آسیا، عرضه بوتادین در هفته جاری محدود خواهد بود. در عین حال انتظار می‌رود تقاضا در بازار وارداتی چینکاهش یابد چرا که هم اکنون قیمت بوتادین در بازار داخلی 130 دلار پایین‌تر از بازار واردلاتی است و همین امر نیز مشتریان چینی را به سوی تامین نیاز در بازار داخلی سوق می‌دهد.

پی‌وی‌سی: در هفته‌های پیش رو قیمت‌های پیشنهادی فروش برای ماه آگوست از سوی تولید‌کنندگان بزرگ پی‌وی‌سی در آسیا به اطلاع خریدران خواهد رسید و انتظار می‌رود تا پیش از انتشار این قیمت‌ها، بازار روندی باثبات را تجربه کند.

بنزن: انتظار می‌رود تقاضای ضعیفی را برای بنزن در هفته جاری شاهد باشیم. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود با بازگشت واحدهای تولیدی در کره و ژاپن به مدار در نیمه دوم ماه جولای، سطح عرضه افزایش یابد و قیمت به سطوح پایین‌تری برسد. به همین علت تعدادی از معامله‌گران خریدهای خود را به تعویق انداخته‌اند.