توقف 2 ماهه واحد تولیدی « فخاس »

09:32 - 1400/01/18
نماد فولاد خراسان که در دو ماه اخیر بازدهی ۲۹ درصدی داده، امروز با وجود صف خرید از توقف دو ماهه یکی از واحدهایش خبر داد تا پس از توقف یک روزه برای بازگشایی احتمالی نماد در فردا آماده شود.

دنیای بورس: فولاد خراسان در حالی در دو ماه اخیر با افزایش 29 درصدی قیمت سهام و صف خرید در دادوستدهای امروز روبه‌رو شد که با توقف نماد، برای فردا آماده بازگشت بدون دامنه نوسان می‌شود. علت توقف نماد «فخاس» ناشی از اعلام توقف دو ماهه یکی از واحدها و مربوط به بهسازی کوره و تعمیر اساسی ترانس کوره واحد فولادسازی شماره یک بود که از 5 تیر شروع و تا 5 شهریور ادامه دارد.

بر مبنای اعلام «فخاس» واحد فولادسازی شماره یک واحد تولید میانی است که شمش مورد نیاز واحد نورد را تامین می‌کند و مبلغ درآمد عملیاتی مستقیم ذکر شده مربوط به شمش مازاد فروش رفته واحد فولاد سازی شماره یک در سال 96 بوده است.

با توجه به افزایش راندمان واحد فولادسازی شماره یک پس از اجرای بهسازی و پیش‌بینی افزایش تولید واحد فولادسازی شماره دو در طول سال 97 و نیز فروش آهن اسفنجی مازاد واحدهای احیای مستقیم و برنامه شرکت برای تامین بخشی از شمش مورد نیاز واحد نورد از محل خدمات کارمزدی، پیش‎‌بینی می‌شود بخش عمده‌ای از کاهش تولید و فروش شمش از منابع فوق تامین شود.