قیمت نفت بیش از یک درصد کاهش یافت

سیگنال جدید از لابی ترامپ با سعودی‌ها

09:29 - 1400/01/18
ادعای جدید رئیس جمهور آمریکا در زمینه موافقت عربستان سعودی با افزایش بیش از پیش تولید نفت، بازار این محصول را در آغاز معاملات هفتگی زیر فشار شدیدی قرار داد.
سیگنال جدید از لابی ترامپ با سعودی‌ها

در پایان هفته رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری اظهار کرد پادشاه عربستان با درخواست وی برای افزایش بیش از پیش تولید نفت موافقت کرده است. در ادامه کاخ سفید کمی این موضع را تغییر داد و اعلام کرد که پادشاه عربستان از توانایی این کشور برای افزایش تولید سخن به میان آورده است. با این وجود قیمت نفت در معاملات امروز واکنش منفی به احتمال افزایش تولید عربستان نشان داده است.

در این میان موسسه رویترز در گزارشی اعلام کرد که براساس تحقیقات انجام شده، تولید نفت عربستان در ماه ژوئن افزایشی 700 هزار بشکه‌ای را نسبت به ماه می تجربه کرده و به سقف تولید 10/72 میلیون بشکه ای در ماه نوامبر نزدیک شده است.

در صورت صحت این ادعا، به نظر می رسد که لابی ترامپ با عربستان در ماه های گذشته به نتیجه رسیده و سعودی‌ها با افزایش تولید خود به درخواست دولت آمریکا پاسخ مثبت داده اند و موضع گیری پایان هفته ترامپ تنها نمایشی برای ایجاد فشار بر بازار نفت بوده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آگوست جولای با افتی 1/2 درصدی در سطح 78/65 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه جولای با کاهشی یک درصدی در سطح 73/39 دلار معامله می‌شود.