متال بولتن گزارش داد:

تغییرات قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران

09:20 - 1400/01/18
در حالی که مشتریان اسلب فولادی ایران در جنوب شرق آسیا رویکردی محتاط را با توجه به تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا در پیش گرفته‌اند، بیلت تولیدی ایران در خاورمیانه کماکان مشتریان پر و پا قرصی دارد.
تغییرات قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران

بخش اعظمی از اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته راهی بازار جنوب شرق آسیا شد و این محصول در آخرین معاملات در سطح 505 دلار در قرارداد فوب به فروش رسید. به گفته مشتریان، اسلب تولید ایران در محدوده قیمت 540 تا 545 دلار در قرارداد سی‌اف‌آر به بازار جنوب شرق آسیا عرضه می‌شود که این رقم بر مبنای قرارداد فوب به 505 تا 510 دلار می رسد. با این وجود مشتریان در جنوب شرق آسیا تمایل زیادی برای خرید اسلب ایران از خود نشان نمی دهند که علت این امر نیز نگرانی از تحریم‌هایی است که خزانه داری آمریکا قصد دارد در ماه‌های پیش رو علیه ایران به اجرا درآورد. موسسه متال بولتن قیمت اسلب صادراتی ایران را در هفته منتهی به 27 ژوئن به میزان 505 تا 510 دلار در قرارداد فوب برآورد کرده که این رقم نشان دهنده رشد هفتگی به میزان 5 دلار است.

در عین حال براساس گزارش موسسه متال بولتن، قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته منتهی به 27 ژوئن با افتی 7 دلاری نسبت به هفته ماقبل در سطح 498 تا 505 دلار در قرار داد فوب معامله شد. در این مدت مشتریان بیلت فولادی ایران از خاومیانه و شمال آفریقا، حجم قابل توجهی از تولیدات ماه آگوست شرکت های ایرانی را در قیمت 498 تا 503 دلار رزرو کردند.