بدترین عملکرد «روی» در هشت فصل اخیر

09:05 - 1400/01/18
با افت ملموس ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای فلزات روندی رو به رشد را تجربه کرد و همین امر نیز رشد قیمت برخی از این محصولات را در پی داشت. در این میان روی باز هم در مسیر نزولی قرار گرفت تا بدترین علمکرد فصلی خود را در هشت فصل اخیر تجربه کند.
بدترین عملکرد «روی» در هشت فصل اخیر

شاخص دلار روز جاری افتی 0/4 درصدی را تجربه کرده و این نماگر بار دیگر به کمتر از 95 واحد بازگشته است. افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان به بالا رفتن تقاضا برای فلزات از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری منجر شده و همین امر نیز رشد قیمت بسیاری از محصولات معاملاتی را در پی داشته است.

در این میان پس از رشد ملموس قیمت روی در جلسه معاملاتی پیشین، بار دیگر این محصول به محدوده منفی خزیده است. روز گذشته برخی از منابع آگاه اعلام کردند که احتمال دارد واحدهای ذوب روی چین به تبع افت اخیر قیمت این محصول، میزان تولید خود را به میزان 10 درصد کاهش دهند. این امر در جلسه پیشین به رشد قیمت روی منجر شد  اما روند صعودی قیمت دوام نیافت و در صبح امروز بار دیگر این محصول به محدوده منفی خزید. با در نظر گرفتن قیمت روی در معاملات روز جاری، این محصول افتی بیش از 11 درصد را در فصل دوم سال 2018 تجربه کرده که این بدترین عملکرد قیمت این محصول از فصل سوم سال 2015 به حساب می آید.

از دیگر اخبار امروز می توان به انتخاب اعضای جدید هیات مدیره شرکت روسال اشاره کرد. این اقدام برای خنثی کردن اثر تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه این شرکت انجام شده است.

در معاملات روز جمعه هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/3 درصدی به 6647 دلار رسید و سرب نیز  0/1 درصد گران شد و در سطح 2405 دلار قرار گرفت. آلومینیوم بدون تغییری ملموس به 2152 دلار رسید و روی نیز بیش از یک درصد ارزان شد  و  در سطح 2815 دلار قرار گرفت.