جزییات عرضه 65 درصدی سهام دوده صنعتی پارس اعلام شد

تصمیم به خروج سه سهامدار از « شدوص »

09:03 - 1400/01/18
دوده صنعتی پارس از خروج سه سهامدار خود در یک عرضه کنترلی خبر داد. در صورت موفقیت این عرصه دو سهامدار بورسی و یکی از سهامداران غیربورسی «شدوص» در مجموع از مالکیت 65 درصدی سهم خارج می‌شوند.
تصمیم به خروج سه سهامدار از « شدوص »

دنیای بورس: قرار است اواخر تیرماه 65 درصد از سهام دوده صنعتی پارس از طرف خدمات مدیریت صبا به وکالت از شرکت‌های کربن ایران، سرمایه‌گذاری توسعه صنعت شیمیایی و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی از طریق بورس اوراق بهادار تهران به صورت یکجا و نقد در روز 26 تیرماه عرضه شود.

کربن ایران؛ 22.26 درصد (27 میلیون سهم)، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی؛ 21.81 درصد (26 میلیون سهم) و سرمایه‌گذاری توسعه صنعت شیمیایی؛ 21.39 درصد (26 میلیون سهم) و در مجموع 65.56 درصد از مالکیت دوده صنعتی پارس را در اختیار دارند که قرار است به طور وکالتی این میزان سهام واگذار شود.

«شدوص» با زیان انباشته موجود در چند سال گذشته سودی تقسیم نکرده و در مجمع عادی امسال خود تاکید کرد با طرح تجدید ارزیابی می‌تواند از ماده 141 قانون تجارت خارج شود. پیش‌بینی مدیران «شدوص» حکایت از افزایش 15 درصدی سطح تولید مجموعه دارد. با این اوصاف به نظر می‎‌رسد با فروش 65 درصد سهام «شدوص» که 1115.7 تومان قیمت خورده، برای کربن ایران؛ 30 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی؛ 29 میلیارد تومان و برای سرمایه‌گذاری توسعه صنعت شیمیایی؛ 29 میلیارد تومان عایدی به دنبال داشته باشد.

سابقه روند قیمتی نشان می‌دهد اوج قیمتی «شدوص» به دادوستدهای دوشنبه 4 تیرماه امسال بر می‌گردد که هر سهم آن 580 تومان نیز معامله شد. البته به نظر می‌رسد همسو با اعلام عرضه وکالتی سه سهامدار عمده از یکشنبه و دوشنبه تا دیروز قیمت‌ها در مجموع 10 درصد مثبت شد. البته با وقفه دیروز که افت بیش از 4 درصدی قیمت «شدوص» را به همراه داشت از امروز دوباره دامنه افزایش قیمتی هر سهم «شدوص» به سقف 5 درصد رسید؛ به طوریکه در پایان هر سهم «شدوص» با قیمت 578.7 تومان به ثبت رسید. تحلیلگران احتمال می‌دهند یکی از دلایل افزایش قیمت «شدوص» ممکن است میل سهم برای نزدیک شدن به قیمت عرضه مزبور باشد.

تصمیم به خروج سه سهامدار از « شدوص »5

تصمیم به خروج سه سهامدار از « شدوص »20