برآورد قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:03 - 1400/01/18
همانگونه که روز گذشته پیش‌بینی شد، قیمت طلا روندی نزولی را تجربه کرد و به پایین ترین سطح در 6 ماه اخیر رسید. در معاملات امروز جو مبهمی بر بازار حاکم است.
برآورد قیمت طلا در روز چهارشنبه

رشد شاخص دلار در شب گذشته در کنار افزایش فشار فروش تکنیکال در بازار طلا، قیمت نقدی  این محصول را بار دیگر در مسیر نزولی قرار داد  و به کمتر از 1260 دلار رساند؛ اما در نهایت مطابق با آنچه روز گذشته پیش‌بینی شده بود، به حمایت 1257 دلار واکنش نشان داد. امروز نیز روند نزولی قیمت تداوم یافت و این محصول در مقطعی تا سطح 1253دلار تنزل کرد. با نزولی شدن شاخص دلار، کمی از فشار موجود بر طلا کاسته شد.

امشب گزارش های مهمی از بازار مسکن و سفارشات کالاهای با دوام آمریکا قرار است منتشر شود و نتیجه این گزارش‌ها بازار ارز را می‌تواند متاثر سازد؛ امری که معاملات طلا را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد. در این میان با وجود تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، کماکان تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن افزایش نیافته است. در شرایط فعلی تنها می‌توان به احیای قیمت از طریق رشد تقاضا از این ناحیه امیدوار بود. اما زمان دقیقی را برای این سناریو نمی‌توان در نظر گرفت.

از دیدگاه تکنیکال در چهارچوب زمانی روزانه، طلای نقدی کماکان همانند روز سه شنبه حمایت 1251 دلار را پیش روی خود می‌بیند  و در صورت شکسته شدن این مرز، حمایت نسبتا معتبر 1247 دلار را می توان به عنوان مقصد بعدی در نظر گرفت و در ادامه نیز محدوده‌ای برای بازگشت در سطح 1243 تا 1245 دلار به چشم می‌خورد. محدوده مذکور حاصل تقاطع  میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه، 13 روزه و 62 روزه در گذشته است. قیمت هم اکنون پایین‌تر از میانگین 5 روزه به صورت کامل تثبیت شده و همین امر نیز چشم انداز نه چندان مناسبی را پیش روی این محصول به تصویر می‌کشد. در زمینه تغییر مسیر، نوسانگر MACD واگرایی را منعکس نمی کند و تنها شاخص قدرت نسبی به محدوده فروش هیجانی رسیده است. در ساعت‌های پیشین نیز شاهد واکنش قیمت به باند پایینی بولینگر بودیم.  هم‌اکنون نیز مقاومت 1257 دلار شکسته شده، اما هنوز قیمت بالای این مرز تثبیت نشده است. مقاومت بعدی در سطح میانگین 5 روزه (1263 دلار)  و سپس در مرز روانی 1270 دلار به چشم می خورد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری در سطح 1260/3 دلار، رشد قیمتی 40 سنتی را تجربه می‌کند. در بازار نقدی قیمت به میزان مختصری افت کرده و در سطح 1258/7 دلار قرار گرفته است.