با وجود احتمال بازخرید سهام در امروز مطرح شد

گمانه‌زنی جدید از بازگشایی « های وب »

09:01 - 1400/01/18
هر چند مقام‌های مسئول از بازگشایی امروز های وب با امکان باز خرید سهام خبر دادند اما برخی گمانه‌زنی‌های جدید حکایت از دارد که این برنامه ممکن است امروز رخ ندهد و یا حتی منتفی شود.
گمانه‌زنی جدید از بازگشایی « های وب »

دو نفر از اعضای شورای عالی بورس از بازگشایی امروز نماد های وب با شرایط خاص و امکان باز خرید سهام این شرکت در پایان ساعت معاملات خبر دادند اما برخی مطلعان در این باره می‌گویند این برنامه ممکن است امروز رخ نداده و یا حتی منتفی شود .

سایت «بورس پرس» در گزارشی در این باره با ارجاع به مقام‌های مسئول مدعی است هر چند شورای عالی بورس رای به بازگشایی کوتاه مدت نماد و امکان بازخرید سهام داده ، اما باید اولا فرآیند قانونی دنبال و ثانیا موافقت شرکت دریافت شود. در غیر این صورت مصوبه شورای عالی بورس عملی و اجرایی نخواهد شد.

بر همین اساس مقرر شده سازمان بورس امروز اقدام به ارسال مصوبه شورای عالی بورس و درخواست تصمیم گیری در مورد باز خرید سهام از سوی شرکت و سهامدار عمده کند تا بعد از دریافت موافقت، بورس تهران هم زمینه بازارگردانی سهام «های وب» را فراهم کند که با توجه به این فرآیند و نامه‌نگاری‌ها و اعلام نظر، بازگشایی نماد و بازارگردانی به احتمال بسیار امروز انجام نخواهد شد.

اما نکته مهمتر از بحث فرآیند قانونی، موضوع موافقت شرکت داده عصر نوین و سهامدار عمده؛ ایمان میری است که باید دید در نهایت چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت. مدیران های وب موافق بازخرید سهام نبوده وتاکید دارند این شرکت تخلفی مرتکب نشده تا مجبور به باز خرید سهام شود و شورای عالی بورس هر چند مصوبه‌ایی صادر کرده اما این مصوبه لازم اجرا نیست. به گفته مدیران های وب اگر  تخلفی هم صورت گرفته باید در مراجع قانونی بررسی و رای آن صادر و سپس سهام بازارگردانی و بازخرید شود.

با این اوصاف به نظر می رسد امکان بازگشایی نماد «های وب» با شرایط خاص و بازخرید سهام آن در روزجاری بعید باشد و باید منتظر اعلام نظر رسمی شرکت در این مورد بود که فعلا منفی است.

دیروز شاپور محمدی؛ رییس سازمان بورس هم همچون حسین عبده تبریزی؛ عضو شورای عالی بورس پیرامون تازه‌ترین اقدام‌ صورت گرفته در مورد رفع ابهام ناشر داده‌گستر عصر نوین به «فارس» گفته بود‌: فرایند تکمیل مستندات و رفع ابهام در گزارش‌های مالی این شرکت در حالی ادامه دارد که برای حمایت از سهامداران این شرکت از امروز چهارشنبه 6 تیر  97 پس از پایان ساعات معاملات و براساس ساز و کاری مشخص، امکان بازخرید سهام از سوی بازارگردان سهامدار عمده فراهم خواهد شد.