چشم‌انداز قیمت طلا در روز دوشنبه

08:48 - 1400/01/18
با افزایش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن، قیمت این محصول در ظهر امروز به محدوده مثبت وارد شده و در عین حال سطح خرید تکنیکال نیز در ساعت‌های اخیر افزایش یافته و همین امر نیز تبدیل به عامل حمایت کننده دیگری در بازار شده است.
چشم‌انداز قیمت طلا در روز دوشنبه

دنیای بورس- محمد نجفی: تا این حظه از معاملات روز دوشنبه نوسان شاخص دلار بسیار محدود بوده و این نماگر بدون تغییری ملموسی در سطح 94/5 واحد قرار گرفته است. با این وجود امشب قرار است گزارش میزان فروش خانه‌های نوساز در آمریکا منتشر شود امری که می‌تواند ارزش دلار را در برابر ارزهای مطرح جهان به ویژه ارزهای اروپایی با نوسان ملموسی مواجه کند و از این طریق بر بازار طلا تاثیر بگذارد.

در این میان روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد وزرات خزانه‌داری آمریکا در حال تدوین قانونی برای ممنوعیت تملک شرکت‌های آمریکایی دارای تکنولوژی‌های صنعتی پیشرفته از سوی شرکت‌هایی است که مالیکت حداقل 25 درصد از آنها در اختیار چینی‌هاست. انتشار این خبر نگرانی فعالان اقتصادی در زمینه افزایش تنشهای تجاری میان آمریکا و چین و آثار منفی این رویداد بر روند رشد اقتصاد جهانی را افزایش داد و تقاضا برای دارایی های امن مانند ین ژاپن و فلزات قیمتی را بالا برد امری که به بهبود نسبی معاملات طلا در ظهر امروز منجر شد.

از دیگاه تکنیکال در چهارچوب زمانی روزانه، قیمت نقدی طلا در حال تلاش برای شکستن میانگین 5 روزه (1271 دلار) به سوی بالاست امری در صورت وقوع امکان صعود قیمت تا میانگین 13 روزه (1278 دلار) را فراهم می کند. در برهه کنونی شاخص قدرت نسبی (RSI) به مرز محدوده فروش هیجانی رسیده و همین امر نیز سیگنالی را در زمینه احتمال بازگشت روند صادر کرده اما به تنهایی نمی توان به این نماگر اتکا کرد. شاخص MACD  واگرایی قابل اتکایی را در شرایط فعلی منعکس نمی کند و همین امر نیز تغییر قطعی روند را در هاله ای از ابهام قرار می دهد. در صورت نزولی شدن بازار، حمایت نسبتا معتبری در محدوده 1268 دلار به چشم می خورد و در صورت شکست این حمایت شاید بتوان افت قیمت تا حمایت معتبر بعدی در مرز 1257 دلار را شاهد بود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1271/8 دلار، رشد قیمتی 1/2 دلاری را تجربه می‌کند. در بازار نقدی قیمت به میزان 80 سنت رشد کرده و در سطح 1270/3 دلار قرار گرفته است.