عرضه ورق فولاد مبارکه به فردا موکول شد

تلاش « فولاد » برای کنترل هیجان بازار

08:46 - 1400/01/18
عرضه ورق گرم فولاد مبارکه در راستای تلاش برای کنترل هیجان بازار لغو و براساس تصمیم جدید به فردا موکول شد. «فولاد» البته در معاملات امروز با عرضه 140 هزار تن ورق گرم B به صورت مچینگ رکورد جدیدی را در حجم عرضه شده این محصول به ثبت رساند.  «دنیای بورس» در تحلیلی با روند معاملات امروز از رکورد جدید و عبور از سقف تاریخی ورق «فولاد» خبر می‌دهد.
تلاش « فولاد » برای کنترل هیجان بازار

فولاد مبارکه اصفهان در معاملات امروز بورس کالا به عرضه سلف تختال و مچینگ 4 محصول اقدام کرد. با وجود انتشار اطلاعیه عرضه ورق گرم B اما معاملات این محصول صورت نگرفت و به فردا موکول شد. همچنین این شرکت با عرضه 140 هزار تن ورق گرم B به صورت مچینگ رکورد جدیدی را در حجم عرضه شده این محصول به ثبت رساند.

در معاملات امروز بورس کالا فولاد مبارکه 20 هزار تن تختال SM را با قیمت پایه 2340 تومان به ازای هر کیلو به بازار عرضه کرد. معاملات این سهم با حجم تقاضای 61 هزار تن در سقف قیمتی 2574 تومان صورت گرفت. به این ترتیب قیمت این سهم با رشد 10 دردصی در مقایسه با قیمت پایه همراه شد.

عرضه‌های مچینگ فولاد مبارکه در معاملات امروز بورس کالا با میانگین قیمت پایانی محصولات مورد نظر در عرضه پیشین صورت گرفت. نکته قابل توجه در عرضه‌های امروز ثبت رکورد جدیدی در حجم عرضه شده ورق گرم‌ B است؛ به طوریکه در معاملات امروز 140 هزار تن ورق گرم B با قیمت 2702 تومان به ازای هر کیلوگرم به صورت مچینگ مورد معامله قرار گرفت. پیش از این سقف حجم عرضه شده این محصول در معاملات مچینگ 123 هزار و 62 تن در تاریخ 24 آبان 95 بود.

معاملات مچینگ ورق سرد B نیز با قیمت 3158 تومان انجام شد. حجم عرضه شده این محصول در معاملات امروز به بیش از 74 هزار تن رسید که در مقایسه با مقدار عرضه شده در 18 بهمن 95 (66693 تن) رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

در سوی دیگر 7 هزار تن ورق گالوانیزه G نیز با قیمت 3777 تومان به صورت مچینگ معامله شد. هر کیلو  ورق قلع اندود نیز با قیمت 4757 مورد معامله قرار گرفت.

البته با این اوصاف عرضه ورق گرم فولاد مبارکه در بخش ورق در بورس کالا کنسل شد و جهت کنترل بازار با عرضه بیشتر فردا؛ سه‌شنبه 5 تیرماه در بورس کالا عرضه می‌شود. «دنیای بورس» با مروری بر روند تاریخی و مولفه‌های حاکم بر بازار اما واگرهای سقف تاریخی ورق فولاد مبارکه را مورد بررسی قرار داد.