نوسان محدود قیمت متانول در بازارهای آسیایی

08:32 - 1400/01/18
در هفته اخیر قیمت متانول در بازارهای آسیایی نوسانی محدود را پشت سرگذاشت به گونه‌ای که این محصول در بازار چین ارزان شد اما در جنوب شرق آسیا قیمت کمی بالا رفت. بازار هند و کره جنوبی نیز فضای آرامی را در روزهای اخیر تجربه کردند.
نوسان محدود قیمت متانول در بازارهای آسیایی

پلاتس: در بازا داخلی چین این هفته قیمت متانول با افتی 80 یوانی مواجه شد و به 3 هزار یوان رسید که این قیمت برابر با 368 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. با افت قیمت در بازار داخلی، بازار وارداتی کمی زیر فشار قرار گرفت اما در نهایت کاهش قیمت محدودی در این بازار به ثبت رسید.

در جنوب شرق آسیا شاهد افزایش قیمت متانول به تبع کمبود عرضه بودیم. روز سه‌شنبه واحد شماره 2 تولید متانول شرکت پتروناس مالزی به علت بروز نقص فنی از مدار خارج شد و همین امر نیز به کاهش عرضه در جنوب شرق آسیا منجر شد. در بازار هند و کره جنوبی تغییر قیمت ملموسی در این هفته رخ نداد.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 2 دلاری در این هفته در سطح 398 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با کاهشی 4 دلاری، قیمت 430 دلار را تجربه کرد. در قراردادهای سی‌اف‌آر کره جنوبی تغییر قیمت ملموسی رقم نخورد و این محصول در سطح 424 معامله شد. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند نیز همین وضعیت برقرار بود و قیمت به 380 دلار رسید.