سقوط قیمت سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

08:29 - 1400/01/18
سنگ‌آهن هفته بسیار ناامیدکننده ای را پشت سرگذاشت و قیمت این محصول افتی قابل ملاحظه را تجربه کرد. افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین افزایش عرضه، از دلایل اصلی تزلزل قیمت این محصول در روزهای اخیر به حساب می‌آید.
سقوط قیمت سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

پس از تعطیلی ابتدای هفته در چین، از روز سه‌شنبه معامله‌گران سنگ‌آهن به بازار بازگشتند و روند فعالیت خود را از سرگرفتند. بالا گرفتن تنش های تجاری میان چین و آمریکا و تصمیم طرفین برای وضع تعرفه های وارداتی بر حجم قابل ملاحظه ای ای از کالاها، بر بازار نهاده های خام صنعتی از جمله سنگ‌آهن فشار ملموسی وارد کرد و به تبع این امر قیمت این محصول بیش از 2 دلار در هر تن کاهش یافت.

روز چهارشنبه شاهد افزایش عرضه محموله‌های سنگ‌آهن از سوی فروشندگان برزیلی در بازار چین بودیم امری که باز هم قیمت این محصول را نزدیک به یک دلار پایین آورد. روز پنج شنبه معاملات محصولات فولادی در ابتدای روز در محدوده مثبت پیگیری شد و همین امر روند نزولی قیمت سنگ‌آهن را متوقف کرد اما در ادامه باز هم این محصولات به محدوده منفی خزیدند و سنگ‌آهن نیز به تبعیت از این روند ارزان شد. پس از افت ملموس قیمت در روزهای پیشین، سطح خرید روز جمعه در بازار نقدی کمی افزایش یافت و همین امر نیز به رشد محدود قیمت سنگ‌آهن منجر شد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه 22 ژوئن با رشدی به میزان 46 سنت به 67/44 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 4/8 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.